Bryr han sig?
20.01.2015
Jag har gillat en kille länge (över ett år) han är ett år äldre än mig. Vi har ögonkontakt och så men den största frågan är vad ska jag göra för att få hans uppmärksamhet? Veta om han gillar mig? Vi går inte på samma klass så ser honom på rasterna bara typ. Men vi har samma intressen. Men jag känner inte honom så super bra så skulle vilja lära känna honom ännu bätre. När jag är i närheten av honom så blir han lite tystare,och när jag tittar på honom så tittar han bort. Betyder sånt något? Har läst på många sidor att man ska titta på kroppsspråk men hur ska man göra det. Nu har jag fått sakt det jag ville.:) mandarinen
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.01.2015
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hejsan,
Tack för din fråga. Det är inte alltid så lätt att få uppmärksamhet, berätta någon annan att man tycker om honom eller få veta om annan gillar dig.
Här är några tipps som jag hoppas att hjälper dig vidare. Det är viktigt att du är dig själv. Gör som du tycker att är bäst. När du ser eller träffar honom, titta i ögonen och le. När du är vänlig, så är han säkert vänlig åt dig. Du skrev att han tittar bort när du tittar på honom, kanske han är blyg eller funderar samma saker om dig som du om honom.
Du kan säga hej på gatan, och du kan försöka vara där var han trivs. Du kan försöka prata om vanliga saker, som till exempel musik. Har du försöka kontakta honom via mobiltelefon och internet? Har ni gemensamma kompisar. Ibland kan kompisar fungera som budbärare. I allmänhet uppmanar jag dig att ta initiativ, ofta ger det bästa effekt.
Decibel.fi har samlat ihop jäte mycke med information om relationer och kärlek. Du kunde också bekanta dig med detta material:
http://www.decibel.fi/information/relationer
http://www.decibel.fi/information/karlek-and-sex
Även Ungdomsliv.fi portalen har information som kunde hjälpa dig med din situation.
Läsa mera: http://www.ungdomsliv.fi/levande-livet/f%C3%B6rh%C3%A5llanden-och-k%C3%A4rlek
Har det så bra och hoppas att du hittar bra sätt att kontakta killen som du är förtjust i.
Mika - Ungdomsliv.fi