Byta skola pga kille
02.11.2014
Hej decibel!
Min första stora kärlek gjorde slut med mig i juni efter 8 månader tsm.
De sista tre månaderna av vårat förhållande mådde jag inte alla bra, just pga att han sa att han var osäker på mig och vi hade försökt ta en paus och allt. Jag mådde piss och var så orolig att han skulle dumpa mig. Tillslut gjorde han dock de, men jag var väldigt förberedd på de på
Nått sätt..så grät inte eller nått. Tänkte på de under sommarlovet men satt nästan aldrig hemma och grät.
Skolan började och vi två hade båda bytt skola, (eftersom att vi båda inte trivdes med våra val på gymnasiet år 1) så vi bytte till samma vilket verkligen inte var planerat eller så. Jag hade pratat om de medans vi var tsm, sen skulle han helt plötsligt oxå de?
Nåja, då när jag började se honom igen, ÖVERALLT, i korridorerna så kom allt över mig. Allt jag försökt förtränga, tänka bort, alla minnen. Gick hem och grät väldigt ofta efter skolan. Dagar då jag ser han mycket så bryter jag fortfarande ihop hemma. Har oxå lektioner tillsammans och då kan jag inte konsertera mig överhuvudtaget.
Han har nu oxå en ny tjej som går på samma skola som vi, så jag ser dom i korridorerna när de står å kramas och "håller på", de gör så ont, hela jag vill verkligen inget annat än dö då. Hans nya tjej är så fin och snygg så att tävla mot de går inte. Sen "vet" jag att han inte tänker på mig alls, han saknar mig säkert inte ett dugg...:(
Alla i min klass säger att han är as snygg..de gör oxå ont.
Jag älskar honom.
Han ser inte ens mig, han går förbi som han aldrig har känt mig, jag är luft, jag är inget.
Har ju redan bytt skola en gång, och börjar just komma in i klassen och lära känna skolan. Men jag funderar på att byta just för att han är där, han finns där, över allt..men vore de vettigt att byta för en kille? Skulle de bli lättare att komma över honom? Jag vill inget hellre än att glömma honom, men de är svårt när man varje dag påmins om de bästa tiden i mitt liv.
Kram Är de vettigt?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
05.11.2014
Hejsan bästaste du,
Det gör ont i själen att läsa vad du skrivit. Jag skulle tro att de allra flesta har varit med om något liknande under sitt liv. Med risk för att låta som den tant jag väl är....Men det kommer nog att bli bättre, du skriver om den bästa tiden i ditt liv. Det kommer alldeles säkert att kommma många den bästa tiden i ditt liv ännu ;) Men naturligtvis gör det ont. Det kan komma att göra ont länge ännu, tyvärr. Det var ju olyckligt att ni skulle välja samma skola att byta till. Men så är det i livet mellan varven, och man får göra det bästa av situationen.
Jag måste nog säga att jag tycker han är mycket barnslig och omogen som inte låssas se dig eller känna dig. Jag menar efter att ha varit tillsammans så länge som ni ändå var :( Man undrar ju vad han egentligen ska bevisa med det. Du skriver inte om dina klasskompisar vet att ni varit tillsammans. Det gör ju inte saken bättre att de håller på och höjer honom till skyarna heller. Om de vet och är dina vänner kunde de gott knipa igen med sånt snack om hur snygg han är.
Jag kan förstå att du funderar över att byta skola pga honom. Men det kan ju komma något annat då igen efter en tid som gör att du ändå gärna skulle gått kvar. Och så kan man ju inte hålla på och byta av och an heller hela tiden. Det tar ju alltid en tid innan man är inne i en ny skola, med elever och lärare mm. Jag skulle inte tro att det löser dina problem just nu fast det känns så. Du kunde gå och prata med skolhälsovårdaren eller kuratorn om det finns en sån i din skola. Sen kan det ju hända att det kunde gå att ordna att ni inte har gemensamma lektioner. Kolla med studiehandledaren i skolan. Man kan ju alltid försöka allt som går ;)
Om han ska fortsätta att ignorera dig så skulle jag visa honom att jag klarar mig alldelels utmärkt utan honom. Bre på lite extra, och verka som att du har sååååå jätte kul med dina nya kompisar. Skratta och skoja och sånt. Visa inte till honom att du lider och fortfarande har känslor för honom. Jag sätter med en bra lista på hur man kan fixa nya vänner HÄR. Jag tror att det kunde vara bra för honom att se att du minsann gått vidare och att du umgås med både killar och tjejer i din nya klass. Jag kan ha fel men det känns som att han på något sätt ska visa dig att han gått vidare med ny flickvän och allt.
Genom att försöka tvinga sig till att ha kul och hitta på en massa aktiviteter med kompisarna så brukar man plötsligt märka att man faktiskt har jätte kul och att man håller på och går vidare. Kanske du kan börja nån ny fritidssysselsättning med nån av de nya klasskompisarna. Eller kanske med en hel grupp. Kolla nån ny film tillsammans och frossa i godis och chips. Vi har ju skrivit massor om hur man går vidare också, jag sätter med länken dit HÄR.
Jag hoppas det kommer att kännas bättre om en tid, kanske redan nu <3
Många varma kramar från ungdomsinformatören Sanna