CcCc
11.09.2016
Hei! Olen ihastunut mieheen joka on 25 v netin kautta. Enme ole koskaan tavanneet mutta suunnitelmissa on että tapaisimme joskus. Olen 17 v eli ikäeroa on 8 vuotta. Mies on täydellinen mutta minua mietityttää toi ikä... Hän on rikas, julkkis ja hänellä on oma "bodyguard". Tiedän että se on hän joka minulle tekstailee (että ei ole kukaan muu puhelimen takana). Koska hän tykkäilee minun instagram kuvista, hänellä on whatsapp, lähettelemme paljon kuvia snapchatissa ja paljon tietoa on hänestä netissä, ollaan myös soitettu kerran facetimeissa. Mitä luulette että vanhempani sanoisivat jos menisin tapaamaan 8 vuotta vanhempaa miljonääriä? Ja mitä minun pitäisi tehdä tässä tilanteessa koska tykkään hänestä todella paljon. Koska hän on julkkis monet ihmiset seuraavat häntä ja hänen tekojaan, myös parisuhde juttuja. Hän ei varmasti halua että ihmiset alkavat juoruamaan että hän on alaikäisen kanssa mutta eihän siinä ole mitään väärää jos käymme deiteillä ja ollaan yhdessä. Mutta kun olen alaikänen niin sexi on vissiin laillisesti kiellettyä mutta en aijo olla mikään helppo ja antaa heti ja sitten myöhemmin olenkin jo 18. Ja eihän sitä kukaan tiedä että ensitapaamisen jälkeen voi olla niin ettei meillä vaan synkannu tai jtn ja sitten ei enää tapailla tai jtn... CcCc

Terveydenhoitaja Jenni svarar
13.09.2016
Hei,
Mielestäni on todella, todella tärkeää että olet täysin varma että puhut oikean ihmisen kanssa. Älä missään nimessä kiirehdi. Kerroit keskustelleesi hänen kanssaan vain kerran facetimessa. Sinuna vaatisin tätä 25v. nuorukaista juttelemaan kanssasi facetimessa useita kertoja ennen kuin olisin valmis edes harkitsemaan tapaamista. Olisin sinuna myös hyvin tarkka siitä, millaisia viestejä/ kuvia/ videoita lähettäisin. Ethän halua, että mikään materiaali, mitä et olisi valmis näyttämään esim. vaikka vain ajatuksen tasolla vanhemmillesi, päätyisi pahimmillaan täysin tuntemattomien käsiin.
Pohdit itse, mitä vanhempasi sanoisivat, jos menisit tapaamaan tätä kahdeksan vuotta vanhempaa miestä. Toivoisin kovasti, että sinulla on mahdollisuus kertoa asiasta vanhemmillesi, edes toiselle heistä. Jo ylipäätään oman turvallisuutesi takia on todella tärkeää, että vanhempasi tai ainakin joku ystäväsi on tietoinen asiasta. Tällaiset asiat eivät ole yhdentekeviä ja sen vuoksi toivoisin, että välisi vanhempien kanssa on niin hyvät, että voisit heidän kanssaan pohtia myös tilannetta. Yhteenkään tapaamiseen ei tule suostua millään syrjäisemmällä paikalla. Tapaaminen täytyisi olla julkisessa kahvilassa, ravintolassa yms. vaikka hän olisi kuinka julkisuudenhenkilö. Vastaavasti jos tapaaminen julkisella paikalla on todella mahdotonta julkkistaustan vuoksi, niin jos hän oikeasti välittää ja on kiinnostunut sinusta, niin hänellä pitäisi olla rohkeutta uskaltautua esimerkiksi kotiisi kylään. Tuolloinkin vain niin, että myös vanhempasi tai joku ystäväsi tapaa miehen.
Mietit lähettämässäsi viestissä myös seksiä. Suomessa on laissa säädetty seksin suojaikärajaksi 16 vuotta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kuka tahansa voi sinulta 16v. täytettyäsi vaatia seksiin suostumista, tai että seksi olisi jotakin mitä automaattisesti kuuluisi harrastaa/antaa. Sinulla on täysi oikeus ja valta päättää, millä vauhdilla olet suhteessa kuin suhteessa valmis etenemään ja milloin olet valmis seksiin. Sama oikeus on omalta osaltaan myös seurustelukumppanilla. Seksiin ei pidä suostua toisen vaatimuksesta, vaan sitä pitää molempien haluta ja siihen pitää olla molempien valmiita. Seksi on tärkeä asia, mutta kuuluu parisuhteeseen. Sinuna kääntäisin katseen ensiksi miehen tapailuun facetimen välityksellä, myöhemmin mahdolliseen tutustumiseen ihan kasvotusten ja kaikki muu tulee vasta sen jälkeen, jos teillä tuntuu kahdenkeskinen jutustelu ja tapailu sujuvan.
Terv. Jenni