Crushar sönder pt.2
28.10.2017
Okej hej igen! Det är jag som ställde denhär frågan https://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/karleken-och-sexet/foralskad/crushar-sonder
Så nu tänkte jag meddela hur det har gått :) Vi har börjat skicka med varandra på snapchat och vi kan skicka länge med varandra. Vi har samma åsikter å ganska lika hobby. Vi skickar allti gonatt till varandra. MEN ett stort men, det är alltid jag som börjar konversationen och så skickar vi vidare på den. Vet inte hur jag ska tolka detta, men han är ganska blyga av sig så jag tar det som det att han bara är blyg. Vill så att det ska bli något men vill ju också att han vill för annars är det ju inte äkta. Kanske ngt händer på balen som vi har snart? får hoppas på det ;)
Jeuuu

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.10.2017
Hej.
Åh, det låter ju som att det avancerar riktigt bra! Jag tror också att det handlar om att han är blyg, och att det är därför som det lämnar upp till dig att inleda konversationerna. Om han skulle vara totalt ointresserad så tror jag inte att han skulle bemöda sig om att svara alls.
Så nu gäller det väl att försöka ta det to the next level. Dels fortsätta att hålla kontakten via snap, men dels att försöka etablera en "riktig" kontakt irl. Försök att möta hans blick, och hålla den kvar. Le mot honom. Säg hej. Enkla saker, men superviktiga. Balen du talar om låter som en bra möjlighet till att ta relationen vidare. Försök att hålla dig i närheten av honom så att du kan tala med honom då tillfälle ges. På baler brukar man ju också ges tillfälle att dansa, och det är ju fysisk kontakt även om det kanske inte känns direkt optimalt med vals. Men man får ju iaf vara nära.
Det att ni alltid säger godnatt till varandra låter jättebra. Ju mer ni skickar desto bättre lär ni också känna varandra och man brukar ganska snabbt hitta något privat joke som kan vara bra att ha då man börjar tala irl.
Fortsätt ditt goda arbete och berätta gärna hur det franskrider. Din crew här på decibel håller tummarna!
Kram
Tessi