Dissad men ändå inte
27.08.2015
Hej! Före sommaren skickade jag varje dag på snapchatt med en kille som går i min skola och är ett år yngre än mig. Vi hade ofta ögonkontakt i skolan och livet kändes perfekt . Men mitt i allt i början av sommarlovet tog han bort mej från snapchat och total dissade mig. Jag blev helt paff för han gjorde det ju bara mitt iallt utan förvarning eller anledning. Iallafall så gick sommaren, tänkte på honom varje dag. Efter en stud blev det lättare och jag började glömma honommen så gillade han mitt instagram foto och tankarna började cirkulera igen. Men klarade ändå av att glömma honom. Igår var det en helt tom korridår i skolan och vi mötte varandra och han kollade rajt in i mina ögon och jag dog nästan och blev knäsvag men ändå lite typ arg för vad håller han på med? Och idag i matsalen satt han på ett bord snett till höger om mitt med ryggen mot men alltid nu som då märkte jag att han svängde sig om och kollade på mig. Min fråga är nu att varför gör han som han gör? Vad ska jag göra? Blöö

Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.09.2015
Hej, Blöö
Det är jätte svårt att veta vad han egentligen tänker och tycker. Det är ju bara han som vet det. Man kan bara spekulera i vad han kanske tänker.
Kanske han blev rädd mittiallt att det går för snabbt, eller kanske han inte är redo att inleda något. Eller så kanske han ändå bara menade vara vän, kanske du tolkade in för mycket i er relation....jag hoppas jag har fel men det KAN vara så.
Men trist är det då nån först verkar jätte intresserad och sen mittiallt slutar titta och höra av sig, och sen igen börjar visa intresse. Hur ska man kunna veta vad hen menar då????
Jag kan tänka mig att det inte är ett alternativ att helt enkelt fråga av honom vad han menar. Men på något sätt borde du ändå få på klart av honom om han är intresserad av dig eller om han bara vill vara vän. Jag undrar hur det skulle vara om du försökte göra honom lite svartsjuk. Försök flirta, skoja, skratta med någon annan kille då han är i närheten. Du kan ju alltemellanåt titta lite på honom som för att visa att om inte han vill så finns det nog andra....
Jag vet ju inte om det skulle funka, men kanske vore det ändå värt ett försök.
Eller så låter du tiden ha sin gång och väntar ut honom. Låt honom ta första steget, om det ska bli något steg. Visa att du är intresserad men gör inga framstötar. Titta lite för länge, säg hej när ni möts och sånt men inget mera.
Vet inte om du fick några tips eller råd här nu men det är faktiskt jätte svårt att veta vad någon annan menar med sitt beteende.
Bra tips i kommentaren, fråga om han vill hitta på nåt nångång. Kaffe, eller glass eller nåt sånt smått.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna