Distans...
20.01.2015
Jag gillar en kille som är från och bor i Australien. Jag gillar honom verkligen!
Första gången vi pratade var i november, sen bråka vi om en jäkligt onödig sak och jag blev helt krossad. Jag tänkte på honom nästan varje dag när vi inte pratade men jag skrev inget till honom för jag trodde att han hatade mig.
Men för några dagar sen så tog han kontakt och berättade för mig att han hade saknat mig, jag hade ju saknat honom också. Nu är allt typ som det var före bråket, jag säger att jag älskar honom och han säger att han älskar mig, jag kallar honom baby och han kallar mig bub. Hur gulligt är inte det?! Vi har inte sagt något om vi är i ett förhållande eller inte. Men jag gillar verkligen den här killen och det jag egentligen ville komma fram till var: Ska jag satsa på honom? Det kommer att bli och är redan jäkligt jobbigt att inte kunna träffas. Vi har aldrig träffats men han min lilla älskling. Jag vill liksom ha honom här hos mig, känna honom nära och bara mysa med honom. Funderande tjej

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
21.01.2015
Hej funderande tjej! Det där lät ju gulligt och jag märker att du är lite förälskad.
Att chatta med någon över nätet är ett bra sätt att öva på kommunikation med det andra könet och hjälper en att komma över egen blyghet. Om jag förstår saken rätt har ni aldrig träffats. Var lite rädd om dej och ge inte ut uppgifter och bilder om dej som han kan utnyttja ifall han inte är så godhjärtad som han nu verkar vara!
Sen är det ju så att via nätet kan vi alla presentera en massa goda fina gulliga egenskaper men mycket få av de sämre egenskaperna kommer fram. Ex att han har ett usligt morgonhumör, att han stinker fotsvett eller petar snorkråkor offentligt - små saker som du verkligen skulle hata om du såg det i verkligheten och som gjorde att du inte skulle öda ens 1 sekund av ditt liv på honom!
Det är väldigt väldigt långt till Australien. Tyvärr troligen kommer ni aldrig någonsin att träffas! Mitt råd till dej är nog att ha honom som en vän över nätet - ett trevligt tidsfördriv som kanske gör lite gott åt ditt självförtroende i och med att han visar dej intresse och uppskattning. Men att hålla ögonen öppna för en massa schyssta gulliga killar som finns i din näromgivning - så du inte missar dem för en kille tusentals kilometrar bort! Killar i din närhet kan ge dej ömhet pussar o kramar lite lättare än en söt kille i Australien. Eller hur? Plötsligt en dag kanske han med stort H finns bara där! :)
Lycka till!      Kram,   Annika       hälsovårdare-barnmorska