Drömmar
02.10.2017
Hej! Jag drömmer om min Crush varenda natt, vad betyder det? Och jag tror inte att det är bara en Crush utan att jag är som riktit kär i honom. För jag kan int sluta tänka på honom. Så min 2 fråga är vilka är olika tecken på att det är mera än en Crush? Dream

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.10.2017
Hej.
Jag tycker nog att det låter som om du skulle vara kär. Alltid kanske det inte är så superlätt att veta skillnaden, men det handlar kanske mest om vilken intensitet känslorna har.
Det att du drömmer om honom på natten beror antagligen på att du tänker på honom så pass stor del av din vakna tid. Inget konstigt eller övernaturligt i det.
Några tecken på att en crush är mer än bara en ytlig förtjusning:
1. Du hoppas intensivt på att du skall träffa hen var som helst.
2. Det ilar till i magen då du ser hen, då hen ser på dig o.s.v.
3. Du märker att du lägger extra tid eller energi på att göra dig fin för hen
4. Du håller dig helst i närheten av hen hela tiden
5. Du har svårt att koncentrera dig eller tänka klart då hen är i närheten.
6. Du blir onormalt blyg eller tystlåten omkring hen, även om du annars brukar kunna tala med det motsatta könet.
Alla dessa grejer KAN ju iofs stämma på en liten crush också, men skillnaden ligger som sagt i intensiteten. Om det bara är någon man spanat på sådär ytligt så brukar man inte dagdrömma så mycket om personen utan mer så att man piggnar till när man ser hen, men om man är kär så tar dagdrömmarna större plats.
Lycka till!
Kram
Tessi