Du väntade på bussen
21.07.2016
Hej!
För 6 år sedan såg jag en kille stå och vänta på bussen när skolan var slut. Vi var säkert 50 elever som stod där och väntade på olika bussar och där fanns också lärare som såg till att alla bussar kom som de skulle. Där stod då den person som betyder mest i mitt liv. Han gick i gymnasiet och jag i högstadiet. Vi väntade på varsin buss och steg på varsin buss.
Han blev student, han gjorde militärtjänstgöring och for sen långt bort för att studera och jag ser honom max 1-3 gånger per år. Han har nu studerat på högskola fyra av sina fem år och jag hoppas att han kommer tillbaka till sina hemtrakter för jobb efter avslutade studier.
Det har funnits andra killar i mitt liv som jag stundvis har trott att betytt lika mycket för mig. Men sist och slutligen vet jag att denna kille är värdefullast för mig. Jag vet bara inte hur det någonsin ska kunna bli vi. Men jag hoppas att vi en dag möts och allt blir så bra.
Har ni tankar eller tips kring detta?

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
22.07.2016
Hej,
Vissa personer har tendens att lämna i vårt minne på det där viset. Ibland för att dyka upp senare i livet och bli betydelsefulla personer för oss och ibland minns vi dem för att de kanske hade en speciell utstrålning som man drogs till.
Det blir bara lättare och lättare för människor att få kontakt med varandra i och med sociala medier. Det finns många sätt man kan kontakta varandra på och börja skriva, även fast man bort långt ifrån varandra. Har du tänkt på att försöka kontakta honom? Vet du hans namn eller är det möjligt att få reda på det på något vis om du inte vet? Jag tänker att det skulle vara ett bra sätt för dig, ta ett litet första steg för att närma dig honom. Killar brukar uppskatta när tjejer tar första steget, det för att det oftast förväntas att killar ska göra det. Så de brukar bli lite smickrade av att en tjej visar första intresset.
Det kan vara något helt lätt som att fråga om hans studier eller staden han studerar i som öppningsreplik. Eller vill man och vågar man så tar man det rätt ut och skriver att intresse finns från din sida att lära känna honom.
Du har haft honom i tankarna så många år så jag tycker du ska köra på det! Du har inget att förlora! :)
Kram,
Alexandra