e han kär?
15.09.2015
Hej! En pojke i min klass brukar ibland titta på mig. Jag undrar om han e intresserad för jag tkr han ser nog riktit bra ut, så sku ju va najs... haha.
men nu e de såhär, ja litar nt på att en pojk e intressera åv me länger tå dem skådar på me fö förr en gång så va det en pojk som hadd titta på mig varje lektion och han titta hela tiden. Ja blev förtjust då han titta på mig så jag skicka hej åt hnm. Han blev riktigt konstig å fråga vrf ja skickar åt hnm o.s.v. så ja titta nt på hnm nå mer efter det. Det har hänt med 2 pojkar förr redan att dem har kollat hela tiden så jag ha skicka.
så nu e de med en tredje nu då som kollar.. jag vågar nt ha nå hopp om att han sku va intressera fö sku väl bara bli besviken... jeo

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.09.2015
Hej, jeo
Jag kan förstå att du inte vågar lita på att det skulle vara annorlunda den här gången. Men tänk om det är tredje gången gillt?
Såklart kan vi feltolka om vi tycker att det ser ut som att någon tittar på oss hela tiden, men sen kommer det fram att de inte alls gjort det. Sånt är ju jätte trist. Men å andra sidan måste vi väl våga lite för att kunna vinna också. Svårt att veta hur man ska göra och OM man ska göra något. Du kommer ju lättare undan om du väntar på att killen ska ta första steget, men ibland vill man ju så gärna och vill inte vänta. Men kanske du ändå skulle vinna på att ligga lite lågt. Du kan ju titta tillbaka och le lite, kanske säga hej om ni möts i korridoren. Men skicka inget och fråga inget. Vissa killar kan var lite lättskrämda också så att de fast de tittat massor och varit intresserade så om de märker att tjejen är intresserad tillbaka så svalnar deras intresse.
Jag håller tummarna att det blir något :)
Kramar från ungdomsinformatören Sanna