En början
17.09.2016
Hej! Det är blyger här igen, med goda nyheter! Det var jag som ställde den här frågan: https://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/karleken-och-sexet/foralskad/invecklat-problem och nu tänkte jag berätta lite om vad som har hänt. Så jag och killen har hunnit hänga med varandra redan två gånger. Första gången gick jag fram till honom när vi var ensamma i klassrummet och frågade om han ville komma och söka pokemon med mig och han svarade ja. Det var väldigt nervöst att vara med honom första gången och det var många tysta pauser. Det var mest jag som ställde frågorna och han ställde ett fåtal frågor. Han lyssnade i alla fall på alla mina svar jag gav åt honom, och jag tyckte att han vågade öppna upp och svara på alla mina frågor, vilket är jätte snällt. Det jag verkligen kommer ihåg från den kvällen är att han log mot mig väldigt mycket och skrattade åt mina lame jokes haha. Dessutom log han så hans tänder syntes vilket jag tyckte var jätte gulligt! Han vågade också ha lite ögonkontakt. I slutet av kvällen följde han med mig hem och utanför mitt hus så sa jag åt honom att det var roligt att hänga och vi skulle kunna hänga nån annan gång också, han svarade att han också tyckte det var roligt och vi skulle kunna hänga igen. Sen sa vi hejdå åt varandra och han gick hemåt.
Efter en vecka var det jag igen som frågade honom (via whatsapp den här gången) om han ville hänga, men den här gången frågade jag av honom om vi kunde åka pennyboard och han svarade ja. Jag hade redan planerat en runda vi skulle åka och den rundan tog ca en halv timme. Jag trodde att det var över då, och vi skulle åka hem men så åker vi vidare och så frågar han vilket håll vi ska till härnäst, och jag svarar att jag inte planerat nånting mer och vi båda skrattade. Vi åkte runt lite till och sen när vi kom nära mitt hus tänkte jag att nu måste det vara över? Men neeeejjj, vi åker rakt framåt och efter en bit frågar han om vi skulle kunna åka den första rundan. (den första rundan vi åkte var ca 5km!)Jag blev ganska chockad att han verkligen ville åka runt med mig, och åka dessutom så länge! Jag svarade såklart ja och var så överlycklig. Under kvällens gång så vågade han ha mera ögonkontakt då vi pratade och han log fortfarande så hans tänder syntes, det leendet gör mig sååå glad!! Den kvällen följde jag hem honom.
Vad jag försöker luska ut nu, är om jag borde vänta att han frågar mig att vi ska hänga, eller borde det fortfarande vara jag eftersom jag tror han ännu är ganska blyg. Jag hoppas att han gillar att vara med mig och jag vill bara veta vad ni får utav min detaljerade beskrivning från de två olika kvällarna.
Ps. Är det för tidigt om vi skulle hänga hemma hos mig? Blyger

Ungdomsinformatören Sanna svarar
23.09.2016
Hej kära Blyger
Va kul att du hör av dig igen :)
Det var ju verkligt fyndigt att gå fram och fråga om han vill komma och söka Pocemon med dig, verkligen bra! Bra tecken att han skrattade och att han också sa att han tyckte ni hade haft trevligt. Många förhållanden bygger på att man börjar med att bli goda vänner som kan skratta och ha kul tillsammans. Egentligen är det kanske en av de viktigaste sakerna i ett förhållande, att man kan ha kul tillsammans. Er andra träff låter om möjligt ännu bättre, tycker jag. Kul att han vågade ta eget initiativ och att han inte vill avsluta tyder ju verkligen på att han är intresserad <3
Nu vet jag inte om du redan kanske hört av dig till honom eller så kanske han hörts av men om inget hänt sen sist så tycker jag helt klart att du ska ta kontakt. Strunt samma att det är du som tar kontakt varje gång, han verkar ju inte nödbedd att följa med ;) Han är säkert så pass blyg att han inte kommer sig för att själv förelså något så då är det bra att du kan ta tag i det. Fortsätt med det, du märker nog om han verkar mindre intresserad av att hänga på, då kan du ju ta det lite lugnare men så länge han gärna kommer med så skulle jag inte fundera så mycket över vem som frågar. Kört hårt!
Jag tycker absolut att det verkar som att han gillar att vara med dig, allt tyder ju på det. Om det är för tidigt att hänga hemma hos dig eller inte är svårt att säga. Men om du frågar så hör du ju lite hur han svarar och vad han säger, hur han verkar och ser ut. Jag skulle inte tro att det är för tidigt, men försök vara lyhörd och läsa av honom.
Hör jätte gärna av dig igen <3 <3 <3
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna