En dramatisk tonåring som håller på att exploderar av känslor
14.05.2018
Okej så är det idiotisk av mig att gilla en som inte bryr sig ett skit om mig, han är inte bra, det vet jag och är 100% säker på att han hatar mig, men det gör inte att kag tappar känslor för honom. Är jag elak mot mig själv för att jag vill fortsätt gilla killen fast han hatar mig ??? Vet inte svårt att utrycka sig och ingen kan fatt mitt sits och jag känner att jag kommer explodera, inser verkligen nu att man är väldigt dramatisk när man är en tonåring med känslor. Mini explosion

Ungdomsinformatör Ida svarar
15.05.2018
Hej!
Om man vill bygga ett förhållande med någon så ska den man vill vara tillsammans med bry sig. För det är självklart att i ett förhållande bryr man sig och vill göra den andre glad. Ibland har man fortfarande ett hopp inom sig att en dag kommer vi nog att bli tillsammans, ofta är det de som gör att man inte kan ta sig vidare och glömma den personen.
Det är ingen som kan veta precis vad du känner, det är bara du som vet det. Du har rätt att känna de du känner. Det är INTE idiotiskt av dig att gilla en person, men samtidigt tycker jag du skall fundera på om du ser en framtid med honom och om han faktiskt kan göra dig lycklig. Det är jobbigt att försöka glömma någon, det tar tid och man måst försöka ge sig den tid som man behöver. Känslorna försvinner inte bara över en natt, vilket jag tror du ha märkt.
Han är verkligen inte värd dig om han inte bryr sig om dig!
Kram, Ida