En kärlekshistoria 3
07.04.2017
Hej, det är jag som har skrivit de två tidigare frågorna som hetat "En kärlekshistoria". Nu undrar jag lite angående då jag ska fråga chans: Kan jag blotta mina känslor för tjejen, men säga att hon inte behöver säga att hon inte gillar mig, utan att hon ska lära känna mig lite bättre, före hon säger vad hon tycker? Eller är man otrevlig om man säger så? Kan jag under den tiden som hon då lär känna mig, skicka gulliga meddelanden etc. eller skulle det kännas konstigt för henne? Kär, men fundersam kille

Ungdomsinformatören Liselott svarar
10.04.2017
Hej du kära, fundersamma kille!
Hm, jag skulle kanske personligen satsa mera på de gulliga meddelandena etc och inte direkt pang på berätta hur jag känner. Låt henne undra och hoppas/misstänka vad du känner en stund till. Dels väcker det nyfikenhet i henne, vilket får henne att fundera hurudan pojkvän du skulle vara, men dels så sätter det inte henne på pottkanten direkt. För även om du skulle säga att hon inte behöver säga vad hon tycker om dig genast, så kommer hon kanske att känna sig tvungen till det i alla fall. Och då kanske hon känner sig trängd, och då är det ofta lättare att säga nej än att säga ja. Plus att om hon VET att du gillar henne, så kommer hon att avväga minsta sak hon säger och du säger och analysera och tolka allt så till den vida grad att hon kanske inte reagerar naturigt på dig, inte är sig själv helt enkelt. Låt henne få tid på sig att lära känna sig utan pressen på sig att avgöra vad hon själv tycker, uppvakta henne utan krav ett tag till. Det är mitt råd i alla fall :)
Fortsätter hålla tummarna!
Hälsar Liselott