En kärlekshistoria 4
11.04.2017
Hej, det är jag som skrivit de tidigare frågorna som hetat "En kärlekshistoria". Nu undrar jag: Hur kan jag börja skicka gulliga meddelanden åt den här tjejen? Alltså, hur tar jag kontakt med henne på bästa sätt, eftersom vi aldrig har pratat med varandra (varken i skolan eller på nätet)? Fortfarande kär och fundersam

Ungdomsinformatören Liselott svarar
13.04.2017
Hej igen!
Kanske är det så att det inte finns något "bästa sätt" utan egentligen bara ett enda sätt: att helt enkelt bara skicka ett "hej" åt henne. Antingen som sms eller på något socialt media, tex WhatsApp, Messenger, Instagram-meddelande osv där du kan hitta henne. Vilken kanal du använder spelar ingen roll. Om hon säkert vet vem du är, så är det bara att börja prata om vadsomhelst, annars behöver du såklart säga vem du är först. Och bekymra dig inte så mycket om vad du ska skriva - huvudsaken är ATT du skriver något. Alltså inte väntar för länge med att skriva nästa sak, inte svarar med ett enkelt "jaha" utan lägger till någon ny fråga om hennes liv, att du verkar genuint intresserad av henne som människa (inte bara hänger efter henne för att du tycker att hon är snygg - ingen vill vara bara en utsida) och att du bjuder på dig själv. Om man vill få kontakt med någon, så kan man inte gömma sig bakom fasader eller spela cool, utan låt henne lära känna vilken trevlig och mysig typ du är!
Vi fortsätter hålla tummarna!
Hälsar Liselott