En kärlekshistoria 5
25.04.2017
Hej, det är jag som skrivit de andra frågorna som hetat "En kärlekshistoria". Ni skrev att jag skulle börja lära känna den här tjejen som jag gillar. Då jag började fundera så kom jag på att hon faktiskt har skrivit på min ask.fm-sida en gång. Det var när hon skulle beskriva mig. Då skrev hon: "Snäll". Kan jag fråga chans direkt eller ska jag lära känna henne före? Och en fråga till: Sedan när det blir dags att fråga chans så tänkte jag göra det i skolan. Min fråga är nu: Var i skolan kan jag fråga chans på henne utan att någon annan stör? Kär kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.05.2017
Hej,
Jag tycker att det skulle vara en god idé att lära känna henne bättre först innan du frågar. Om det är så att ni inte känner varandra så bra så är det ju en jättechansning för henne att svara ja, men om hon känner dig bättre så vet hon ju mer om hurudan du är, så då är chansen kanske större att hon svarar ja.
Jag känner inte till din skola så speciellt bra, så jag vet inte riktigt var du skall göra det. Men välj ett ställe där ni kan gå lite avskilt så att ni inte har allas ögon på er, då känns det antagligen lättare för er båda.
Lycka till!
Kram,
Tessi