En kille på jobbet
16.02.2014
Hej! det är så att det finns en kille på stället där jag jobbade som extrapersonal nyligen. Sen första dagen jag börja där fick jag blickar av honom, jag tänkte väl att de var för att jag är ny osv.. Men sen så märkte jag att när ja kolla upp en gång då satt han där och kolla på mig jag mötte hans blick han var vid en av arbetetna vet inte om han hjälpte honom eller var bara där för att jag satt och jobba där.. Jag jobbade i 13 dagar varav 4 av dom dagarna var han inte där. Men nästan varje gång möttes våra blickar. En dag När han skulle hjälpa mig så pratade han i telefon och kollade in fönsterrutan och fixa håret typ sen efter han la på hjälpte han mig då sa han sen ifall det inte funkar hojta till när han var klar. Och jag pratade med vår teamledare som gick med honom och jag sa att jag hjälper tjejenr eftersom jag har ingen order dåsvatade killen mig och sa förtsätt jobba och kolkade in mig i ögonen på ett sätt vet inte hur jag ska förklara.. Har även märkt nör vi har lunch att han har kollat osv. En dag stod han och prata med en av arbetarna på lagret då skulle jag fråga den andra killen om en sak ja inte hitta då blev han knäpp tyst och lyssna på allt ja sa hur ja prata och kolla på mig men ja kolla inte mkt .Men det som gör mig mest förvirrad är varför frågar han mig inte något eller pratar med mig så mkt jag drog ett skämt en dag och sa du tappa ngt då sa han nej ja tappa inget Jag sökte upp honom på fb och han har tjej.. Men vad är de han vill mig då äre något eller är han bara allmänt nyfiken. Ska jag lägga till honom som vän eller avvakta. Jag vet jubinte när ja kommer jobba där mer den närmsta tiden och på min 2 sista dagar var han inte därutan utomlands med tjejen samt vi bor ca 30 min ifrån varran..han är ett år äldre än mig,stället är ett industri vi jobbar på. Så vad betyder allt detta finns det något? Dm

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
21.02.2014
Hej Dm!
Hmmm... svårt att säga. Se, vi får lite magkänsla om att han kanske nog inte är sååå seriös ändå. Det är bara en aning vi får, vi kan ju inte VETA något. Men du gav honom ändå så många chanser att ta - som han inte tog. Det är mycket möjligt att han var en liten smula intresserad, för sådant händer ju titt som tätt bland människor. Man kanske är lyckligt kär redan, men under ett vanligt liv så träffar man nu som då på personer som man kanske "klickar" med, kanske tycker att är tilldragande och charmiga, kanske bara utseendemässigt attraktiva... Men ändå gör man inget åt det, det blir inget av det. Jo kanske om man är olycklig i sitt förhållande. Men beroende på hurudan man är som människa kanske man bara är lite extra trevlig mot personen ifråga - eller undviker personen - eller låtsas som ingenting. Varje person man får upp ögonen för behöver alltså inte leda till ett förhållande.
Eftersom han ändå redan har en tjej, så skulle vi inte hålla hoppet vid liv om vi vore du. Klart att möjligheten finns att de har ett dåligt förhållande, att han blev förtjust i dig och att något skulle kunna hända bara du tog kontakt med honom. Men chansen är ändå så pass liten, så vi skulle inte hänga upp våra liv på den. Vi skulle nog se oss runt efter andra, lediga, tänkbara romanser. Kanske finns just den här killen längst fram i dina tankar just nu, men du märker säkert att han kommer att försvinna allt mer ur minnet när du inte ser honom längre. Vilket ger utrymme för andra potentiella kärlekar att komma in i ditt liv.
Så tyvärr, det är vad vi tror. Kanske det bara inte var meningen den här gången?...
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna