endast för sex
25.07.2015
Hej. Jag har börjat fundera lite på mitt förhållande, han har nog tagit med mig hem och träffat hans familj, och lite nu som då brukar jag vara ut med han och hans kompisar men oftast skickar han 10-11 tiden på kvällen om jag vill komma till honom och sedan nästa dag skjutsar han hem mig nästan direkt vi vaknat. Och vi måste ALLTID ha sex. Han säger ofta att han älskar mig men jag kan endå inte hjälpa att tänka att han är med mig bara för sex och inget mer... Har jag rätt eller oroar jag mig i onödan? Ärligt svar tack, vill veta ----

Ungdomsinformatören Jenny svarar
28.07.2015
Hej!
och tack för din fråga, vi ska fundera lite på den tillsammans nu...Du har själv börjat undra varför han oftast gör så att han ber dig dit på kvällen och för dig hem sen på morgonen då ni har vaknat. Vad skulle hända om du inte skulle fara dit nästa gång han frågar men säga att ni kan träffas på dagen och göra något trevligt tillsammans i stan, fara ut och äta eller liknande? tror du att det skulle vara okej för honom eller tror du att han skulle föreslå en ny kväll istället? Det skulle vara viktigt att allting känns bra mellan er och att ni kunde prata om era känslor med varandra, så att ni inte lämnar och grubblar på något. En bra relation baserar sig bl.a. på ärlighet och respekt mot varandra.
Måste ändå säga att det nog skulle vara bra om du kunde lita på den personen du är tillsammans med och inte behöva ha sådana här funderingar eftersom du är värd så mycket mera! Så tänk på det du, om du kommer till den slutsatsen att han inte skulle älska dig som du skulle vilja att han gör. Kan ju också hända att han inte vet hur du känner om inte du har sagt något åt honom? Jag har ju absolut inga rätta svar, men jag tror nog att du märker och vet innerst inne om inte allting känns rätt...Du ska också veta att du inte måste ha sex med din pojkvän om du inte vill göra det!
Ha det så bra!
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny