Få tillbaks henne?
06.03.2015
Trodde aldrig jag skulle behöva skriva här..men nu gör jag de ändå.
Jag gjorde slut med min tjej i somras, mina känslor försvann, har alltså gått ett tag sen dess. Vi går på samma skola så jag ser henne varje dag. Har dock en ny tjej nu men vet inte om de kommer hålla.
Tror jag börjar känna saker för henne igen, hon kollar inte på mig längre som hon gjorde förr. Kan mina känslor för henne komma tillbaks? Och isåfall hur gör jag för att få tillbaks henne?
Anonym

Ungdomsinformatören Sanna svarar
13.03.2015
Hejsan,
Nu kan det vara att jag funderar fel här men...Det känns lite som att du tröttnade på din tjej i somras då allt var invant och kanske lite tråkigt. Men sen nu när hon verkar ha gått vidare, (hon tittar inte på dig på samma sätt längre), så kan det vara att hon plötsligt blir intressant igen. Det är mycket vanligt och händer oss alla. Själva jakten och tiden när man inte vet säkert är mera spännande och intressant än sen då man är tillsammans och kanske varit det en tid och det mesta pirret lagt sig.
Som sagt var, det kan bra hända att jag har helt fel här nu. Du måste nog ta dig en ordentlig funderare på vad du egentligen vill och med vem. Det är ju inte schysst mot din nuvarande tjej heller att vara tillsammans med henne om du kanske är kär i en annan. Då är det bättre att du gör slut med henne så har hon en möjlighet att hitta nån annan som faktiskt är kär i henne. Nu vet jag ju inte hur länge ni varit tillsammans med din nuvarande och inte heller hur länge med den förra. Men vardagen kommer ju emot i alla förhållanden efter en tid. Det är inte för evigt tjo och tjim och klackarna i taket, tyvärr.
Om du kommer till att din nuvarande flickvän inte är den rätta utan att du vill försöka med den förra igen, så måste du avsluta med din nuvaradne och sen försiktigt närma dig fd. och försöka kolla vad hon tänker och tycker. Jag vet ju inte på vilket sätt och inte heller riktigt pga vad ni/du gjorde slut i somras. Risken finns ju att du verkligen sårade henne och krossade hennes hjärta och att hon nu kommit över dig och gått vidare. Då kan det hända att hon inte har nån lust i världen att återuppta er relation. Men det kan också vara så att hon har känslor kvar för dig och gärna prövar igen. Kom bara ihåg att avsluta en sak innan du på börjar nåt nytt.
Hör av dig igen om jag inte tänker rätt här nu.
Kram ungdomsinformatören Sanna