Fan vad jag vill vara hans
28.01.2015
Jag behöver honom, nu mer än någonsin. Ända sedan han gjorde slut med mig för TIO månader sedan (fattar inte att jag inte kommit över honom än) så har varje fall allt gått utåt för mig. Jag orkar inte plugga för vad är de värt om jag ändå inte har honom, de var han som hjälpte mig att plugga för han va så smart, han peppade mig inför allt, och fanns där för mig som ingen annan någonsin gjort. Vi går i samma skola och han klarar det bra, kan ju vara för att de var han som gjorde slut..men iaf så är jag luft i hans ögon, drömmer alltid om att han en dag ska se mig, och börja prata med mig igen för att han börjar sakna mig..men vad är de värt? Han har ju ny tjej nu, och hon är hur vacker som helst. Dom två i korridorerna dödar mig. Jag vill vara hon. Varför fick hon honom. Känner mig så hemsk då jag vill att de ska göra slut..så jag har en chans igen.. Men vad tjänar de till? Vad tjänar nånting till? Han är borta och vad fan ska jag göra? Jag kommer aldrig sluta älska honom. Och jag kommer aldrig hitta en så bra människa igen. Aldrig..de gör så ont och jag är så trasig. Och jag vet att jag borde vara över honom nu, jag fattar de..de har gått så lång tid..men nej jag kan inte se mig själv med någon annan..har provat med andra killar under dessa månader men allt jag gör är att jämföra dom med honom..de kan inte vara ett bra tecken..och ingen är han. Han var och är min första kärlek, kommer man nånsin över ens första kärlek?
Kram Dör på insidan

Ungdomsinformatören Liselott svarar
30.01.2015
Hej igen!
Jag förstår att du är samma tjej som skrivit hit ett några gånger förr om samma kille. Och vad vi skrev åt dig då hjälpte alltså inte. Ingen av gångerna. För din story har inte ändrat, snarare har den blivit värre. Så nu tar jag till ett annat sätt att svara, som vi önskade slippa.
Vännen, du har nu lagt ansvaret för ditt eget liv helt på en annan människa och tar inte ansvar för det själv längre. Du skyller alla negativa saker i ditt liv på att du inte längre har honom och du låter saker glida dig ur händerna och skyller på honom. Du skyller på att du älskar honom och inte kan komma över ditt livs första kärlek. Det är inte romantiskt att klamra sig fast vid känslor så att de förstör för en själv. Det är inte eftersträvansvärt eller orginellt eller beundransvärt. Tvärtom. Du kan inte leva genom en annan människa. En människa som helt tydligt kommit över dig.
Ja, du får bli arg på oss. Ja, det här var förhoppningsvis en kalldusch. Ja, det var hårda ord. Hata oss du bara, så länge du reser dig upp och stå, rycker upp dig ur den tårdränkta självömkan och Lever. Ditt. Liv! Ingen kille i hela universum är ens värd att sumpa bort hela sitt liv på, så upp med hakan nu!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott