Fattar inget
20.04.2014
Hej! Jag har berätta tidigare om denna kille. Han som kysste mig på studenten och gick därifrån utan att säga något. Han gick i min klass. han jobbar ju på en krog och i vintras jag var ute då jobbade han vi fick ögonkontakt men ingen av oss vågad komma fram o säga något. Min låtsassyster hade sett honom för ca 2 v sedan och då stod hon med en gemensam vän till oss och då var hsn där han presenterade sig och då sa min syster och vår gemensamma kompis att det är 'mitt namn då' låtsasyster då hade han sagt att mina vänner är hans vänner osv. Och fråga varför jag inte var med och vad som hände i mitt liv för vi har inte setts sen studenten eller pratat. Men igår påskafton då gick jag till krogen och såg honom han typ låtsades inte se mig osv. Sen kom han ut och gick fram och sedan tillbaka till garderoben för ingetting det var för att jag satt där säkert och att jag kanske skulle hälsa,men jag låtsades inte bry mig heller. Sen när jag vart hemma skicka jag iväg ett fb-medd om att jag såg honom och att ja ville komma fram men var upptagen osv. Då svarade han mig att oj så det var du som var dör men jag vart inte säker, och fråga ifall jag hade roligt igår ute hur gårde med dig på jobbet osv? Då svara jag att oj har jag förändrats så mkt och att det vart trevligt och vad jag gör om dagarna osv. Då skrev jag att vad gör du mer än att leka söt på ditt jobb? Han har varit aktiv och inte svarat mig. Jag tog initiativet att få en kontakt igen men han ger mig ingen respons direkt. Efter studenten skrev jag och sa att vi skulle träffas men då drog han i klassen i det hela. Jag hade fram till studenten vart jätte lall mit honom ignorerat honom sen gav han mug kyssen. Vad betyder allt detta är förvirrad känner mig dissad och besviken. Han vill inte ens ha kontakt känns det som men frågar efter mig osv pch när han ser mig gör han inget. Tack på förhand! P.Sjag är ett år äldre än honom. D

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
28.04.2014
Hej D!
Äsch, det här låter inte sååå lovande. Hmm.. det är bara en magkänsla vi får och inget vi kan vara säkra på. Men ändå är det något i det du skriver att han gjort som får oss att tycka att det kanske vore bäst om du inte satsade så mycket energi och tankekraft på honom. Något i sättet han ändå verkar undvikande. Som om det vore dåliga odds för att han faktiskt ska känna något på allvar för dig. Förlåt att vi säger det, men undvikande ÄR man ju inte när man är intresserad, då låter man inte bli att svara. Då tar man alla chanser man får till att förlänga kontakten åtminstone, om man nu inte tar kontakt själv. Så gör ju du, även om du också spelar nonchalant emellanåt.
Men att du försökte flirta genom att säga att han "leker söt på sitt jobb" och att han just efter det slutade svara, det är nog ett ganska tydligt tecken på att han inte är intresserad av något mer än allmän artighet. Ofta är livet faktiskt så enkelt att om man är intresserad, så flirtar man tillbaka, och är man det inte, så undviker man personen ifråga och hoppas att hennes känslor kallnar. För att säga till att hördu jag är inte intresserad på Det sättet är något knappast någon vågar göra på riktigt. Kanske kände han dessutom lite komplicerad allmän artighet, eftersom han ändå kysste dig då tidigare. Se, tyvärr kan det vara så enkelt att han just då tyckte att kyssen var en bra idé. Men att så mycket hänt sedan dess att han inte känner samma sak för dig längre - det har ju gått så lång tid. Han kan ju tex ha hittat någon annan han är mer intresserad av. Han kanske till och med har flickvän.
Vi förstår att det svider att höra det här och vi beklagar. Hoppas du inte är sur på oss nu, men minns att det här bara är våra personliga teorier. Ingen annan kan veta vad som försiggår i hans skalle, än mindre förutspå er framtid. Men vårt råd är ändå att glömma honom. Ja, det var ett minne för livet att han bara stegade fram och kysste dig då, och klart att det satte griller i huvudet på dig. Men ibland slår man in på stigar som inte leder någonstans, och då måste man antingen bana ny stig åt sig för att slippa bort eller gå tillbaka samma väg man kom. Komma vidare, komma över honom. Tyvärr. Att hålla liv i hoppet och tankarna på honom skadar ingen annan än dig själv.
Hoppas det snart dyker upp en ny, spännande och lycklig stig!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna