För gammal för mig o.o
05.11.2013
Jag typ gillar en kille jag inte kan få.
Han är 5-6 år äldre än mig och han är vän med min killkusin.
Just därför skulle det aldrig gå och jag vill inte göra något för att sabotera deras vänskap heller.
Undrar om det är en för stor åldersskillnad? Även om jag inte kommer försöka med honom så undrar jag om 15 och 20-21 är en allt för stor skillnad?
Mamma har redan haft en genomgång om att vi ändå inte skulle kunna göra något eftersom han förmodligen hellre skulle vilja festa, gå ut på krogen osv.
Det stämmer ju och jag kommer som sagt inte försöka göra något eftersom alla anser att det är en dålig idé men jag ville bara fråga er om det fanns en chans att han gillade mig.
När min kusin skulle blåsa ut ljusen på sin födelsedag så ställde vi oss alla runt och kag la märke till någon i ögonvrån, som tittade på mig. Gav honom dock bara en blick eftersom jag blev nervös.
Sen sedan när vi var i min kusins rum och min kusin skojade med mig så ignorerade typ alla killar i det rummet det han sa. Ingen gav mig någon uppmärksamhet, ville haka på skämtet eller ens vände sig om.
Förutom den här killen då som vände sig om och tittade på mig tills jag tittade upp och sa "va". Sedan log han och halv skrattade till min kusin.
Sedan när jag skulle gå så såg jag i ögonvrån att han hade huvudet vänt mot mig. Så jag tittade på honom och vi fick ögonkontakt en kort stund tills jag vände bort.
Men just eftersom han är äldre och vi inte känner varandra och att det fanns mycket snyggare jämnåriga tjejer där till honom så blev jag lite tveksam. Tror ni att han kan ha funnit mig attraktiv? eller att han såg mig som en gullig unge typ?
Han verkade inte heller vara blyg i sig för märkte under vissa perioder att han pratade med folk men när jag var i närheten så var han alltid tyst. Han kanske bara inte fick chansen att prata elleeeeeer så gillar han mig och vill inte skämma ut sig. Nej skoja, ska inte få upp hoppen. Detta var bara en lite förälskelse som jag kommer komma över så småningom. Men vad tror ni?
Jag ser liksom normal ut för min ålder, inte sådär jätte kvinnlig och utvecklad men inte heller helt outvecklad. Mamma säger att jag ser ut som en "ung kvinna" men på den där festen fanns det många riktiga kvinnor. Med tajta klänningar, stora rumpor, tuttar osv. Så därför känns det tveksamt att han skulle tycka att jag var snygg. Jag är bara en i mängden och ser helt medelmåttig ut egentligen.
Sedan enligt hans instagram bilder där han lägger upp slampiga bilder på antingen tjejer eller tjej-rumpor så känns det inte riktigt som om jag är hans typ.
Och om han teoretiskt sätt fann mig attraktiv så känns det inte heller trovärdigt att han såg mig som ett "one night stand" som han verkade med alla instagram tjejer. Med tanke på att han som sagt är bra vän med min kusin och min kusin är kille så han tar tag i den där 'storebrorsrollen' och skulle förmodligen slå alla över 20 som visade intresse för mig. Och den här snygga killen skulle nog inte vilja riskera det och att typ bli klassad som pedofil/hebofil/efebofil, finns massa varianter o.o.
De ögonblicken jag tolkade som att han letade efter mig, kan han ha letat efter någon annan?
Skrev världens längsta text D:
Men tack till alla på decibel som alltid kommer med mega bra råd och som man automatiskt litar på eftersom det känns som ni bryr er.
Så massa kramar för all hjälp jag någonsin fått från er! <33333333

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
11.11.2013
Hej du!
Tack, vännen, för berömmet! Japp, klart att vi bryr oss! <3 :D Så än en gång ska vi göra vårt bästa med att komma med lite bra råd och perspektiv åt dig. Inte så lätt, för summa summarum tror vi inte att han menade riktigt allvar, så hoppas du inte blir sur på oss nu? :/
Se, det här med att bli intresserad av någon, gilla någon, klicka med någon kanske man kunde se som att klicket har en styrka på en skala från 1 till 100, där 100 är mind-blowing uppöveröronen kär. Nu som då under livet, till och med oberoende om man är lyckligt gift och oberoende av hur gammal man är, så träffar man människor som det klickar med. Det kan klicka lite, det kan klicka mycket, det kan vara totalt olämpligt just då att alls klicka eller så kan det utvecklas till något fint. Men allra oftast så klickar man bara lite, typ "Men hon såg ju mysig ut..." och så är det inte mycket mer med det. Ganska ofta så finns det dessutom något som sätter hinder ivägen för att det där lilla intresset ska kunna växa sig till något mer. De allra flesta klick blir inte till något mer än en uppskattande blick eller tre och ett "Synd att det ändå inte skulle funka..."
Exempelvis nu i ert fall. Kanske han tyckte du var söt, hade härlig utstrålning eller liknande, men kom ganska så snabbt på bättre tankar i och med alla hinder. Du är så pass mycket yngre än honom, du är kusin med hans kompis, situationen var inte riktigt lämplig för vidare utforskning av intresset eller för en flirt osv. Alla de här tre grejorna var jättestora käppar i hjulet. Ne, du kan exempelvis inte rå för att du är så ung, men visst är det nog lite som du skriver, att det är något konstigt med en 21-åring som gillar en 15-åring. En 21-åring borde gilla tjejer i sin egen ålder, som inte bara kan festa på krogen med honom utan som framförallt befinner sig på ungefär samma utvecklingsnivå och mognad och har ungefär samma mål och livssituation som han har. Det "inre" är mycket svårare att förklara, men tänk dig skillnaden mellan dig själv och en 12-åring. Det spelar ingen roll hur starkt det än skulle klicka, det skulle ändå inte riktigt bli bra. När man är förbi de långa, viktiga åren i tonåren, så kan folk bli mera jämställda när det gäller mognad osv. Men han var säkert också redan förnuftig och mogen nog att inse att det inte skulle vara snällt gjort åt eller hälsosamt för dig att bli betuttad i honom, så kanske han till och med försökte undvika att väcka din uppmärksamhet?
Men vännen, faktum kvarstår att han SÅG dig! Det tycker vi att du ska ta till dig som en stor komplimang och som ett bevis på att du visst är värd uppmärksamhet från killar. Ta den här erfarenheten som en fjäder i din självförtroende-hatt och tänk att tadaa, till och med en så pass mycket äldre kille kan få upp ögonen för just DIG! Jodå, det orsakade lite fjärilar i magen och dagdrömmar om honom, men det är också helt okej. Lite krydda i livet, bara. Ofta är det de där kryddorna i livet som får oss att le hemlighetsfullt, räta på nacken och få lite bättre självförtroende - inte de stora kärlekshistorierna man upplever. Sådana här flirtar behöver alltså inte leda till något mer för att ändå vara värdefulla för våra självbilder, vårt humör och vårt mod att våga bli mer kär någon annan gång i någon annan. Jo, ibland ängtar man så efter att få uppleva kärlek att man har svårt att låta bli att låta drömmarna om en framtid tillsammans flyga iväg med en. Men ta den här händelsen som den komplimang den var. Och någon annan gång med någon annan kommer det inte att sluta med blickar ;)
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna