för på??
04.04.2014
hejsan!
jag snackade med en kille under en lång tid, vi snackade några dagar i rad, hördes inte på ett tag och började prata igen. Alltid han som hörde av sig..
Sen blev det seriösare och vi bestämdes för att träffas. "Dejten" var inget speciellt, träffades på en allmän plats, snackade, gick i affärer och tog fula kort på varann(haha) och hade bara kul. Han gjorde saker som att reta mig, tog sin hand på min en gång och frågade hela tiden vem det var när jag fick något på mobilen och för mig var det tecken på att han gilla mig... När vi sågs fick jag en kram och när vi skulle säga hejdå och då sa vi att vi borde ses igen och att vi skulle vara hos någon nästa gång, det verkade som om han ville kyssa mig eller nåt men han vågade inte.. efter skrev han till mig och sa att han hade dåligt samvete för att han inte kysste mig och då sa jag att vi tar det nästa gång.. efter det snacka vi varje dag, någon gång en dags mellanrum. Vi snackade om att ses igen och bestämde sen blev han sjuk och var det ganska länge men det känns som han vara ljög och så höll han på att vela för han sa att de blivit bättre så bestämde vi mer sen var det tydligen sämre igen och det var samma dag vi skulle träffas för han skulle höra av sig på morgonen om de blivit sämre igen eller inte o de hade blivit sämre. Den konversationen slutade konstigt så jag skrev att jag verkligen gillade honom och fråga vad han kände. Han sa att han verkligen gillar mig, att han vill mer än gärna träffa mig,att jag inte behöver oroa mig och att han tycker att jag är en underbar tjej. Grejen är att han har så mycket träningar och matcher så han hinner typ aldrig ses så därför är det väldigt jobbigt att hitta tid när båda kan. Igår frågade jag om han verkligen vill ses och han sa "de är klart jag vill". Men han kan inte i helgen för hans matcher. Men han skriver efter sen senare igen att han verkligen gillar mig men att det är svårt när vi bor så långt bort(1h). då skrev jag "ska du bara ge upp allting?" det kanske var lite konstigt men det var så jag kände... Han sa att han inte skulle ge upp någonting och att han inte ville gå miste om mig. Sen sa han att vi kunde ses på påsklovet flera gånger så han kunde bevisa att han gillar mig. Sen lite efter de tog konversationen slut o han fortsatte den inte som han brukar och vi har inte snackat idag..
det känns som om jag kanske varit lite för på men vet inte varför.. va de för på att säga att jag gilla honom efter första dejten fastän vi va på g innan? och har jag varit för på överhuvudtaget och skrämt iväg honom? Samtidigt vill jag ju veta vad han känner så jag inte går och kärar ner mig i honom helt i onödan.. jag är verkligen så nojig för va längesen jag gillade en kille på det här sättet och är van vid att alla killar bara sticker.. jag förstår mig verkligen inte på honom .. han säger att han vill träffas och gillar mig men det känns inte som om han försöker hitta tid ens.. vad tror ni? ska jag skriva igen? vänta? vad ska jag göra?!?! vill inte skrämma iväg honom om jag inte redan gjort det.. vet inte hur jag ska tolka honom! emmis

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
09.04.2014
Hej emmis!
Vet du vad? I våra öron låter det som att han gillar dig! För vet du, i de allra flesta fall så menar faktiskt killar det de säger! De är oftast alldeles ärliga och rättframma och what you see is what you get. Det är oftare tjejerna som antyder, har baktankar, fiskar, cirklar runt, överanalyserar osv. Kanske lite stereotypt sagt, men det är sant. Så vårt råd är att ta honom på orden och inte ifrågasätta och misstänka så mycket. Bara Go for it! :D
Och fundera inte heller så mycket ifall du är för på. Utan lite på så händer inget och i de flesta fall blir man bara smickrad och övertygad - och vågar därför göra och känna mera själv. Det här med att skrämma bort någon bara för att man är för på är en lika dum myt som att låtsas nonchalant för att han inte ska kunna gissa hur mycket man bryr sig. Kanske funkar det och stämmer det någon gång, men i majoriteten av fallen varar ärlighet längst. Dra inte heller alla killar över en kam. Bara för att någon/några betett sig dumt förr behöver det inte betyda att just den här killen ska göra det. Innocent until proven guilty, du vet.
Så kör hårt nu och njut av känslorna och fjärilarna i magen. Tids nog ser du vart det leder och kärlek skulle inte vara hälften så intressant om man visste på förhand hur det kommer att gå. Ta en chans och var impulsiv - det brukar löna sig mest i längden. För vaddå om det skiter sig i slutändan - det beytder inte att det skulle ha varit bortkastad tid ändå!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna