Förälskad
08.06.2018
Hej! Jag är väldigt kär i en kille och så fort vi pratar eller ser honom blir jag helt förälska. Men jag vågar inte säga det till honom ä. Tänk så får jag ett svar att han inte gör det. Vad ska jag göra? Vill så gärna ha honom. Snälla hjälp!!!!!! Kär

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.06.2018
Hej!
Va roligt att du är kär! Samtidigt som de är super härligt så är det också skrämmande, för om det inte är ömsedigit/besvarat och man t.ex. blir nobbad.
Det verkar som du ändå skulle vilja berätta hur du känner för honom. Jag vet inte hurudan kontakt ni har, om ni träffats i skolan, på fritiden eller om ni har kontakt via Snapchat. Pratas ni ofta? Flörtar han med dig? Märker du att han vill prata med dig? Tror du han gillar dig?
Om du berättar för honom så har du varit både ärlig mot honom och mot dig själv. Om han säger att han inte gillar dig mer än vän, så då vet du det. Då behöver du inte fundera mera. Jo, de kommer att göra ont och du får vara ledsen men jag lovar du kommer att komma över honom.
Du kan börja med att fråga honom om han vill ses och hitta på nått. Om du får ett "Ja" så skulle jag nog säga att han är intresserad av dig med. Lycka till!
Kram, Ida