Förälskad
21.03.2014
hej, jag är jätte kär i en kille i min skola, han är så himla snygg. jag vill gärna bli vän med han men vågar inte. jag tror jag är kär i honom, för varge gång vi får ögonkontakt blir jag galen, det är pinsamt då. är jag verkligen kr i honom eller är det bara ett skmt? och hur ska jag göra då jag vill bli vän med honom men vågar inte ta stegen?? snälla svara så fort som möjligt..... Kär

Ungdomsinformatören Sanna svarar
28.03.2014
Hej, vilken tur att vi fick in en sån otroligt bra funktion på våra sidor som kommentarerna. Din fråga är ju redan besvarad!!! Jag håller med i kommentaren till 100% Det är såååå jätte roligt och snällt av er då ni svarar åt varandra. Ibland om vi har lite mera på gång så kan det tyvärr dra lite över tiden med våra svar, men om någon gett en kommentar då så kan det ju nästan vara så att frågan är redan besvarad :)
Som sagt var, jag håller helt med Försök komma över din blyghet, tänk på vad du kan missa om du inte vågar ta språnget. Man kan ju väga för- och emot, kan jag vinna mer än vad jag kan förlora?
Sen en grej som vi ju alltid brukar påminna om är ju att det är så mycket lättare att börja kontakten via tex fb chatten. Det är så mycket lättare då man får gömma sig bakom skärmen och inte träffa personen IRL. Man behöver inte vara rädd att någon ser ens röda kinder, eller att ens röst ska stocka sig, man hinner fundera över vad man vill säga (skriva) och behöver inte verka så nervös som man kanske ändå är. Ta kontakt via fb chatten, våga vinn!!!
Jag håller tummarna, om du vill kan du ju läsa lite mera om hur man tar kontakt och vad man kan prata om, flirttips osv HÄR.
Kramar från ungdomsinformatören Sanna