förhållande
01.02.2015
Hej, jag har ett förhållande men vi hittar aldrig på något att göra, skulle vilja ha tips på olika saker man kan göra, är nog helt okej nöjd med att bara vara vid hans eller mitt men skulle vilja hitta på något vettigt än att bara kolla film eller något sånt, han gillar inte att vara social med kompisar eller liknande och sånt men vill verkligen hitta på roliga saker med honom, det är så svårt att göra något när det är vinter :( anonym

Ungdomsinformatören Sanna svarar
Annica svarar
02.02.2015
Hejsan, en av våra experter kommer att svara på din fråga.
Kram ungdomsinformatören Sanna
Hej där!
Jaa-a, Du har så rätt i att vintern i och med vädret begränsar en hel del aktiviteter - Men tur nog så bjuder den samtidigt också på många möjligheter, även sådana där man inte behöver vara social :) Beroende på om ni vill vara ute eller inne hoppas jag att något av följande förslag faller er i smaken.
Om ni föredrar att vara ute kan ni t.ex. åka skridskor eller slalom, bygga en snökoja eller utmana varandra i pulkaåkning eller varför inte snöbollskrig ..! Eller så beger ni er ut på en vandring (skidor funkar ju också) med kakao och tacowraps i ryggsäcken, kolla in någon fin plats i närheten och ha utomhuspicnic där. Har ni möjlighet att åka någonstans och gillar djur kan ni klappa kor och hästar på en djurgård, googla ställen i er närhet. Eller sedan ta en tur till simhallen, och ha ordlekar i bubbelpoolen. Film kan därtill bli mer spännande på bioduken, ifall ni vill satsa på det.
Inomhusaktiviteter finns det lite fler förslag till, vad sägs om bowling eller konsolspel såsom t.ex. Nintendo? Kanske ni gillar brädspel? Förslagsvis Rappakalja, Cluedo eller Bamboleo kan bli riktigt kul, gräv fram era spel från skåpet och ha turnering! Poppa lite popcorn eller tillred tillsammans någon maträtt ni gillar och är ni för att pussla kan ni ha som projekt att få färdigt ett pussel utan att kolla in pärmbilden, så blir resultatet en överraskning. Tycker ni om att måla kan ni rita en gemensam tavla där ni turvist får måla en snutt. Att utgå från vad man tycker om kan vara ett tips - Vilka slags aktiviter gillar Du? Har ni svårt att bestämma er kan ni skriva lappar med program på som ni sedan viker ihop och drar slumpmässigt. Lycka till, hoppas ni fick lite inspiration på vägen!
Annica