Förklara min kärlek (10)
13.08.2015
Hej igen!
Då har jag vissa alternativ att välja på?
1. Ta mod och berätta att jag är kär i henne och kanske jag förlorar henne som vän eller inte. Jag vet inte om hon gillar mig.
2. Fortsätta att bara gå sakta men framåt på ett säkert sätt. Men hur länge? Har gjort det så länge att jag kanske bara lurar mig?
3. Säga att jag är kär i henne på ett smidigt sett och se hur hon reagerar?
Tillexempel: jag gillar att vara med dig eller att jag trivs med ditt sällskap?
Eller har ni nå annat man skulle kunna säga?
Jag träffade henne igår. Hjälpte henne med olika saker. Vet inte hur det var för henne. Vi laga mat tillsammans på kvällen efter vi blev klar med allt. Titta på en film och det var det..
När ni lyssnat på allt jag skrivit sen dom första (förklara min kärlek) och den här. Är det nånting jag gör fel som inte kan gå mer "framåt"? Är jag bara feg och inte vågar gör dom första stegen eller är det nånting jag borde göra?
Börjar bli lite less när jag känner att jag fastnat på en ruta... Jag kan säga att jag inte var glad när jag körde hem ifrån henne.. Var mer förbannad.
Så om ni har nå mer att säga så lyssnar jag gärna! Än så länge, tack för allt ni har gjort! Känns skönt att veta att det finns folk som ställer upp!

Ungdomsinformatören Jenny svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.08.2015
Hej!
Ja, det är faktiskt inte lätt det där, men du verkar bara vara ledsen av att du inte har sagt något om dina känslor och du är mera sur än glad då ni har varit tillsammans, så om vi var du, skulle vi nog ta chansen och säga något...just som du skrev där i nummer 3 -säga smidigt att du gillar att vara med henne och känner starkare känslor än vänskap -du kan också säga att du inte vill mista henne som vän om inte hon känner likadant, men att du bara måste berätta det åt henne. Du kan ju inte hålla dina känslor inne hur länge som helst...du måste välja dina ord själv och förståss säga dem själv också, men enligt oss kan det vara lättare för dig att veta att du har gjort något åt saken. Mitt i allt kan ju någon annan hinna göra det före dig...man kan inte vänta för länge...chansen kan rinna genom figrarna, som sanden...
Vi kan ju inte garantera att allt går som du vill, men eftersom dina känslor börjar trycka ur dig, är det inte bra att panta på dem heller. Om inte det att ni är tillsammans gör dig glad i sluet av kvällen, är det väl ändå slutligen bäst att ta risken och berätta...!??  du kan ju också försöka fråga av henne, hur hon tänker om dig -är du en bra vän eller kanske en mycket bra vän? ta gärna lite humor med, men inte så det blir för mycket -du är ju ändå seriös.
Vi önskar dig lycka till!
Hälsar, ungdomsinformatörerna Jenny och Liselott