Förklara min kärlek (2)
16.05.2015
Hej! så ni menar att jag bara ska köra på utan att tänka på konsekvenserna? När det gäller att försöka få vara med henne?
Har jag förstått rätt?
Vi har träffats förr. Vi har fikat och shoppat. Men det var jättelänge sen nu.
Hon var hem till mig inte allt för ett tag sen. Det var hennes ide också. Hon vela se hundvalpar som vi har hemma. Hon fick aldrig en riktig bild med dom så jag föreslog att hon skulle kunna komma igen eller tvärt om. Jag sa en dag, men hon kunna inte. Känns som att hon hittar på saker bara för att inte hon vill komma. Kan bli lätt paranoid.
Det är jag som skriver för det mesta till hon. Hon har gjort det men det var jätte längesen. Hon har öppnat sig för vissa problem för mig så hon känner nog att hon kan prata med mig tror jag. Vill inte heller skriva för mycket.. Så jag inte är för jobbig eller nå liknande.
Skulle vela få med henne på nån krog,fest eller nånting annat. Men är bara rädd att nån annan ska komma och ta över... Och att komma hem till mig är ganska svår när det gäller bussar.
Jag tror jag hade en jätte stor chans att ta hem det här en gång. Det var på nyår. Hon vela ses men jag kunna inte. Bara efter det så har jag hela tiden trott att allt är förstört.

Ungdomsinformatören Jenny svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
19.05.2015
Hej, vi menar kanske inte att du ska köra på utan att tänka på konsekvenserna, men man måste ju våga lite för att kunna vinna ;)
Det verkar lite som att ni har stagnerat nu och att något borde hända så att det kan gå vidare. Antingen så blir det ni eller så blir det inget, det är risken man får ta men det kan det vara värt. Kanske hundvalparna ändå kunde vara en passlig orsak. När ni pratar kan du ju säga nåt om att de växer hela tiden och är jätte gulliga nu och att hon absolut borde hinna koma och se dem. Säg att hon kan föreslå en dag eller två så kanske du har passligt nån av de dagarna. Men såklart ska du inte pressa henne. Hon vet ju trots allt att ni har hundvalpar och har sett dem en gång så kanske hon inte vill se dem en till gång.
Jag kan förstå att det är lätt hänt att du börjar bena ut saker för mycket och blir paranoid. Försök att inte fundera så mycket över vad hon merar med det eller det, låt saker å ting gå sin gilla gång. Man kan ju inte stressa fram känslorna heller, de måste få komma om de kommer. Ibland kan det ju ockaå vara att man helt enkelt bara ska vara kompisar, fast det är trist.
Jag tycker nog att du kan säga att du haft bort henne nu en tid då ni inte hörts på en stund. Fråga hur hon har det och om allt är ok och lite sånt. Du kan nog också säga att er vänskap betyder mycket för dig och att du inte vill mista henne som vän. Sen tycker jag att det är en jätte bra idé att försöka få med henne ut på något kul. Såklart kommer där ju att finnas andra då också, som kan komma fram och ta över som du skriver. Men isf att något sånt skulle hända så kan du vara säker på att det inte beror på att du tog med henne dit utan då skulle det ha hänt förr eller senare iaf. Om hon är intresserad av dig och vill något mera så kan ingen annan komma fram och fara iväg med henne, men om det hon känner för dig bara är vänskap så spelar det ingen roll var ni är eller hur ni är för då kommer det inte att bli ni iaf. Avtsånde till ditt hem ska inte heller vara något problem ifall känslorna är de rätta.
Det samma gäller nyåret. Du ska inte plåga dig själv med att tänka att du hade din enda chans i världen osv. Det kommer alltid nya chanser om det är meningen. Man har inte bara en chans som flyger iväg, sånt händer mest på film och i böcker. Om du inte kunde träffa henne just då så var det så, om hon är intresserad på riktigt så ska inte en sån sak kunna hindra. Tvärtom är det väl kanske mera spännande om den man är intresserad av är lite svårfångad och inte alltid står redo som en hund och väntar.
Inget är aldrig förstört eller för sent. Så länge det finns liv finns det hopp brukar det sägas. Och det är ju sant. Så länge det finns liv så finns det hopp om att vad som helst kan hända :) Nu kommer sommar och sol emot, romantiska kvällar mm. Lova dig själv att under denna sommar ska du ha på klart om det ska bli ni eller om du ska se dig om efter en annan tjej. Om du försöker bjuda med henne ut på något kul så kanske du får något passligt tillfälle att tex lägga armen om henne, bjuda upp henne till dans, säga vad söt hon ser ut osv. Ge järnet och våga vinn!!!!
Många kramar från ungdomsinformatörerna Sanna och Jenny