Förklara min kärlek (3)
21.05.2015
Hej igen. Tror jag har förstått vad ni har skrivit.
Jag ska bara gå igenom dagarna, vara med henne, försöka få vara mer med henne utanför skolan, inte va för "på", sluta va paranoid, inte säga känslosamma saker (som jag gillar dig mer som vän), hoppas att det där med nyår inte var mitt fel och att det inte är förstört och att ha tålamod om det blir vi?
hoppas jag förstod.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.05.2015
Hej!
Vi hoppas och tror att det ska bli ni, men om inte så dyker det helt säkert upp en annan tjej till dig. Du verkar vara en bra och trevlig kille som helt klart skulle vara pojkvänsmaterial ;)
Det låter lite lamt då du räknar upp vad och hur du ska vara, men tja ungefär så ändå.
Nyår har varit och farit, det kommer nya nyårsaftnar. Dessutom om det är fast i att man alltid borde stå redo och vänta ifall någon skulle råka ha lust att komma till en nån viss dag, exakt på sekunden och man inte har passligt, (alla har vi ju annat i våra liv också än att vänta på andra), om det skiter sig pga att man just då inte råkade ha passligt, ja då var det nog inte meningen att det skulle bli något med den personen. Man skulle helt säkert inte ha blivit lycklig med den personen iaf. Om det ska vara meningen att man inte får ha några andra planer i livet än att vänta på den personen, då tycker åtm jag att det får vara. Nej, allt sånt måste du få bort ur hjärnan. Sluta älta det där nu redan :)
Du ska inte klänga dig fast vid denna enda tjej, världen är full av trevliga mysiga tjejer. Tänk vilka 10 poängare du missar då du går med skygglappar på och bara ser en enda tjej i hela världen. Visst förstår jag att du gillar henne och inte är så intresserad av andra, men det löns ändå alltid att ha flera gluggar på glänt, ifall om ;)
Försök nu njuta av försommaren, solen, värmen och allt det andra. Ta ingen stress över kärleken, den kommer sen när man minst anar det. Oftast så kommer kärleken när man inte söker efter den. Om man släpper sig lite desperat så brukar man sända ut såna vibbar och då kanske föremålet för ens ömma låga blir rädd och drar sig undan. Försök ha ett öppet sinne, skratta, skoja och njut av livet och prata med nya människor som kommer i din väg. Nya bekanta är alltid bra. Dessutom kan det skynda på lite om denhär tjejen är lite intresserad men inte får ändan ur vagnen, om hon sen märker att ojdå det finns även andra som tycker du verkar vara en trevlig och kul kille. Då kanske hon märker att hon måste göra något nu om hon ska hinna få dig. Det är ju inte bara du som ska kämpa för att få henne, hon ska också visa och göra något för att få dig.
Många varma kramar från ungdomsinformatören Sanna