Förklara min kärlek (4)
08.06.2015
Hej. Igen.. Tillbaka nu och är fortfarande paranoid och fundersam. Tänkte att jag bara ville dela med mig vad som pågått sen senast.
Efter en dag på idrotten så gick jag och den tjej som jag gillar tillsammans efter den lektionen på stan. Vi gick runt prata och tog en glass.
Efter ett tag när vi närma oss slutet med att vi skulle hem båda två så visste hon inte riktigt vad hon skulle göra i helgen. Hon brukar dansa på fritiden. Par dans.
Jag föreslog att hon kunna åka iväg på dans eller vara med nån kompis eller bara vara hemma och ta det lugnt.
Hade en liten diskussion om det och då kom hon fram till att jag kunna följa med henne hem och äta middag.(så hon fick nånting att göra. Sa hon)
Jag gick med på det. Allting gick jättebra den kvällen. Jag pratade med hennes pappa och låtsasmamma. Alla hade trevligt.
Då kom den där frågan igen vad hon skulle göra framåt kvällen. Antingen skulle hon på dans eller ut med mig på krogen. Tillslut så valde hon dans.
Hennes låtsasmamma fråga mig om jag dansar och om jag skulle vela följa med. Jag sa att jag inte är så jätte duktig på att dansa men att jag kunna grunderna och att jag jätte gärna skulle vela kunna.
Hon sa att det bara var att följa med annars. Man måste ju vara där om man ska lära sig. Hon föreslog (tjejen) kunna lära mig.
Försökte svara på ett komiskt sätt att hon inte har tålamod för det (som hon har sagt förr).
Men förklara fortfarande att det hade vart kul att lära sig. Vela inte låta som att jag försökte "smita" undan. För jag vill verkligen kunna dansa på riktigt.
Iallafall, hon skulle åka iväg med sin pappa och hans kompisar i en och samma bil, så jag fick inte plats ändå så.
Jag kommer inte tyvärr ihåg allt som hände och sades. Jag har minnesluckor om jag "flirtade med henne" (blink blink). Det är det jag håller på att fundera på mest just nu. Om jag har skämt ut mig eller sagt nå fel till hennes pappa eller låtsmamma.
Och att jag är fjollig på att hon inte svarar på mitt sms. Senast vi sågs var förra veckan på fredagen.
MvH. Paranoid kille. (förklara min kärlek)

Ungdomsinformatören Sanna svarar
15.06.2015
Hej, Nu har det ju gått en vecka så jag vet ju inte om det hänt en hel massa nu under tiden sen du skrev detta.
I mina öron låter det som att hon sökte din kontakt då hon ville ha hem dig på mat, det var lovande :)
Jag skulle tro att även hon är blyg och inte riktigt våga satsa fullt ut. Det verkar som att hon söker bekräftelse från dig att ni har något på gång. Hon skulle säkert gärna kommit med dig på krogen men så vågade hon inte om hon kanske inte riktigt visste vad du vill och tänker och så valde hon dansen sen som är tryggt och tråkigt.....Kanske skulle du vara mera tydlig med vad du vill med henne. Men såklart är det ju osäkert och spännande....Men man måste ju våga för att kunna vinna, du vet <3
Sen att även plastmamman försöker puffa på är ännu ett bra tecken. Bra att du sa att du gärna vill lära dig :) Du skulle kanske ännu kunna ta upp det till diskussion vid passligt tillfälle. Synd att du inte kunde fara med på dansen, men det går ju att fixa. Fråga när hon ska nästa gång och så frågar du om det skulle vara ok att du kom med? Säg att du jätte gärna skulle vilja lära dig dansa bättre och att du gärna vill att just hon lär dig. Du kan ju skoja till det med att du hoppas hon står ut med det, eller nåt liknande. Huvudsaken är att du får fram att du är intresserad av att lära dig dansa just med henne.
Sluta fundera över om du har skämt ut dig eller sagt nåt fel. Det har du helt säkert inte gjort!!!! Det är hursomhelst varit och farit det nu redan. Det man sagt eller gjort är gammalt, du kan inte ändra på det, (det behövs helt säkert inte heller) och det enda såna tankar för med sig är att du får illa att vara och så trycker du ner dig själv i skorna. Låt bli att alls fundera över det! Det för bara elände med sig. Tänk istället att du gjorde allt perfekt och att det kommer att gå jätte bra med allt. Man kan peppa sin hjärna och göra så att man känner sig säkrare och mera framgångsrik :D
Hör gärna av dig igen!
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna
ps. det verkar som att du måste vara den som ser till att ni når next level nu :)