Förklara min kärlek (5)
17.06.2015
Hej! Oj vad mycket jag har skrivit på den här sidan nu... Men jag känner att jag får jätte mycket råd, tips och andras tankar jätte bra. Jag är nöjd!
Vi har kommit varandra närmare än nånsin, tycker jag.. Har nu planerat att vi nångång ska åka gokart med andra och att vi ska åka på stranden tillsammans.
Vi var på krog en kväll nu. Det var jag, hon, kompis till mig och hans tjej.
Den tjej som jag gillar sa att om det skulle gå överstyr så ville hon gå.
Det började bra på första krogen vi var på. Men när vi gick till en annan krog där det var lite mer drag i så träffa jag andra som jag känner och drack kanske för mycket.
Så kommer inte ihåg exakt allt men det mesta.
Vi var på dansgolvet och dansa. Kanske vi inte dansa tillsammans hela tiden men det kunna bli att vi stod motvarandra iallafall. Från ingenstans kom en annan äldre kille fram till oss och börja hänga med. Han dansa med "tjejen" och när han var klar så kysste han handen och sa nånting i hennes öra. Då kände jag klumpen i magen och visste att nu är det kört. Tänkte också att det var exakt det här jag var rädd för.
Men han gick sen vidare.
"tjejen" skulle också leta efter sin kusin så hon försvann medans jag var med andra och drack och hade trevligt. Sen märker jag att hon sitter själv i i ett hörn med mobilen i ansiktet.
Jag gick dit pratade lite. Fråga om hon hittade kusinen som hon hade gjort. Fråga om vi skulle dansa men hon mådde inte så bra sa hon. Försökte pusha på henne bara för att få hon att ha lite mer roligt. Gick inte.
Vi gratulera en student och vi fick champagne så då drack vi tillsammans. Först då kände jag hur nära vi var varandra. Jag hade armen runt henne så jag verkligen kunna se ner på henne. Som att vi skulle kyssas. Skulle jag gjort det? Hon luta med sitt huvud på armen för att titta upp på mig också. (vi satt på samma sittkudde)
Efter ett tag kom några kompisar med shot till mig. Jag drack den och då sa hon hur illa jag lukta..(shoten som lukta) haha skämdes lite och visste då att jag kanske inte skulle försöka kyssa hon.
Jag gick på toa och när jag kom tillbaka ser jag att hon bytte sittplats. En som var bredvid sen som vi satt tillsammans på. Några funderingar kring det?
Det var dags att börja gå. Krogen skulle stängas och hon ville hem. Jag erbjöd att jag följer med henne hem om hon kände sig osäker med att gå själv. Hon gick med på det.
När vi gick för att hämta jackorna så träffa vi hennes kusin och pojkvän. Stod och prata. Gratulerade dom för studenten. Blev riktigt trevligt.
Fråga åter igen om jag ska följa med hon hem men hon sa att det var okej och tyckte att jag ska gå till bussen istället. Jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror hon sa att hennes kusin och pojkvän skulle hålla henne sällskap.
Gav henne en kram och gick mot bussen.
Dagen därpå skrev hon om jag hann med bussen och var orolig om jag inte hann med. För jag inte svara på exakt den natten då hon skrev.
------------------------------------------
Det är mer också tyvärr men då får ni nog skapa en helt ny hemsida åt mig.. haha nä men kan kanske skriva det i en annan fråga.
Blev långt men visste inte hur jag skulle kortfatta allting. Hoppas det är okej Mvh: Kär, paranoid och fundersam kille

Ungdomsinformatören Sanna svarar
22.06.2015
Hej, det är roligt att höra att du är nöjd och att du känner att du får råd som du kan använda dig av. Du behöver inte vara orolig över att du skriver hit för många gånger, vi vill att ni ska skriva hit :)
Det låter bra om det känns att ni kommit varandra närmare och att det börjar gå åt rätt håll.
Bra att ni kom er iväg på krogrunda tillsammans. Det är nog helt bra att ni inte hänger upp er på varandra utan också umgås med andra när ni är ute. Men det var jätte fint att du märkte då hon satt ensam och att du gick dit och pratade med henne, det var super!
Svårt att säga om du borde kysst henne då när tillfället kom, men kanske man kan tänka att det händer av sig självt när det är rätt tillfälle, kanske det inte var det nu den här gången. Kanske ni ska bli ännu mera bekanta eller åtm komma så långt att ni båda vet att ni har något på g innan ni börjar kyssas. Det kan ju hända att hon skulle blivit arg eller dragit sig undan om du kysst henne. Det var nog bäst så här.
Men sen att det kom kompisar med shots kanske störde lite. Kanske tyckte hon att du hade fått tillräckligt att dricka då hon sa att du luktade illa, jag vet inte det är bara mina funderingar. Men jaga inte upp dig över det nu. Det har ingen större betydelse i hela alltihopa. Inget står eller faller på grund av det.
Jag tror inte att du ska bena ut så mycket varför hon bytte sittplats, kanske det var lite trångt att sitta på samma eller åtm lite obekvämt, så därför makade hon sig över på sittdynan bredvid. Inget att jaga upp sig över, skulle jag tro.
Bra att du erbjöd dig att följa henne hem, det var plusspoäng ;) Det är bra att du verkar känna hennes vänner, släktingar mm det gör ju allt så mycket lättare. Helt ok nog att hon gick med sin kusin och att hon ville att du skulle gå till din buss. Hon är säkert mån om dig och ville inte att du skulle missa din buss, kanske det inte går så många bussar mitt i natten. Låter mycket bra med en kram också. Bra att du inte då heller började kyssa henne. Jag tror nog att er första kyss ska vara mera speciell än så. Kanske hellre nångång då ni är på tu man hand. Det var ju gulligt av henne att vilja kolla att du kom dig med bussen.
Jag tycker nog att allt låter bra, jag hoppas ju och tror att ni ska få till det. Men kanske det är bäst att skynda långsamt,för bådas skull. Kanske det har hänt mera nu under midsommaren, bra saker ska vi hoppas.
Kram från ungdomsinformatören Sanna