Förklara min kärlek (6)
22.06.2015
Hej! Oj redan 6 st "förklara min kärlek" har jag nu skrivit. hehe..
Sen vi var på krogen så prata vi också om vi skulle ses dagen efter också. Hon skulle antingen på en annan krog i en annan stad eller en liten hemmafest hos en kompis till hon.
Jag skrev nästa morgon och kollade vad hon skulle göra men hon visste inte säkert. Jag skrev att det bara att höra av sig om hon kommer på och vill ses "om du vill".
Hon skrev aldrig. Det var då jag och min paranoida hjärna satte igång igen..
"Gick jag för långt i fredags?""gjorde jag nånting dumt""skämde jag ut mig på nåt sätt"
Fråga min kompis som var med om jag gjorde nånting tokigt. Han sa nej men jag var fortfarande fundersam. Försökte ringa henne men hon svara inte. Jag vela bara prata och reda ut om jag hade gjort nånting tokigt. Iallafall hon svara inte.
Gick runt hela dagen och kvällen och bara tänkte och tänkte. Tänkte att nu var det kört, nu är det över.
Sen så skrev jag och fråga det och det.
Det visade sig att hon bara var upptagen när jag ringde och att hon såg men inte kunna ringa upp eller skriva.
Hon sa att jag inte hade gjort nånting dumt eller att saker och ting gick för långt sen vi var på krogen.
Kände en lättnad men också..."säger hon sanningen?"
Har inte skrivit eller ringt henne sen dess.
Jag minns att hon inte var så jätte förtjust i krogen vi var på. Det var för folkligt enligt henne. Jag håller med henne. Det var jätte mycket med folk.
Då oroar jag mig också att nu kanske hon tror att jag är värsta festprinsen som älskar sådana krogar... För det är jag inte.
Jag vill åka på stranden med hon men vill vänta tills jag fått mitt körkort (snart hoppas jag) allting blir lättare. Vill åka på dans med henne (fast kan inte dansa som hon..) Känns som att jag bara får problem nästan.
Jag har funderat jättelänge nu om jag ska ringa henne. Bara för att vara social. Försöka iallafall..
Problemet är att jag inte vågar. Vi har känt varandra länge, sagt saker till varandra och träffat ens familj. Typ (har inte träffat hennes mamma och alla syskon/halv.
Tycker att jag borde kunna ringa men vågar ändå inte..
Anledningen är för att det är sommar nu. Hon jobbar där och jag här. Så vill försöka hålla kontakten mer via prat på telefon istället för sms.
Vi har bestämt att vi ska göra saker i sommar. Men körkort först...

Ungdomsinformatören Sanna svarar
25.06.2015
Hejsan, jag vet inte om vi har så mycket mera att komma med nu men vi gör ett försök :)
Nu ska du inte rusa iväg och gräva ner dig i självömkan och tro att du är sämst i världen och att allt som händer beror på något som du gjort eller sagt. Det är bara strunt!!!! Det fannas ju en helt logisk förklaring till att hon inte hörde av sig, du kan inget annat än att tro vad hon säger. Om du börjar bena ut allt och analysera allt så kommer hon att bli rädd och springa sin väg. Det får inte blir för invecklat i livet. Dessutom kan du inte ta för givet att hon hela tiden ska raportera till dig och höras av, det har hon ju ingen skyldighet till ;) Inte ens fast ni skulle vara tillsammans kan man kräva av någon att de ska meddela allt och alltid vara tillgänglig.
Jag minns också att det verkade som att hon inte var sådär jätte förtjust över dendär krogen, men det behöver ju inte betyda att hon aldrig kommer på nytt. Jag tycker ju att ni ändå umgåtts så pass mycket att hon borde veta att du inte är någon festprisse. Hon borde nog ha på klart att du är en trevlig och bra kille :)
Jag tror att du kanske ska ligga lite lågt en tid och inte planera så jätte mycket som du skulle vilja göra med henne. Allt för att du inte ska skrämma bort henne eller kväva henne om du vill för mycket. Men säkert kan ni åka till stranden nån dag och kanske även på nån passlig dans. Det kan ju hända att ni gjort en massa eller åtm har träffats nu under midsommaren. Men om jag var du skulle jag skynda långsamt, fast det säkert är jätte svårt. Då man gillar någon och märker att man får lite gensvar så rusar man lätt iväg och vill lite för mycket. Det är bättre att ta det lungt och låta saker å ting gå sin gilla gång. Fast det är svårt, jag vet :)
Det är en mycket bra grund ni har då ni träffat varandras familjer och sånt. Sen att ni känt varandra länge är också jätte bra. Oftast är en god vänskap kanske den bästa grunden för ett lyckat förhållande. Man vet en massa om varandra och känner varandra ut å in.
Om det gått en tid sen ni hörts av nu igen så kan du nog riktigt bra höra av dig till henne om vad hon har för helgplaner eller liknande. Eller om det skulle vara något på gång nånstans så kanske du kunde höra av dig och säga att ni är några stycken som tänkt åka och se på det eller det och att du undrar om hon vill följa med. Försök att du inte föreslår att ni ska göra något på egen hand utan att ni skulle vara flera. Det är mera allmänt och inte så känsligt på det sättet.
Trist att ni jobbar på varsitt håll, men så är det ju på sommaren speciellt. Prat i telefonen är ju såklart bättre än sms :)
Jag tycker nog ni kan göra saker tillsammans även fast du inte fått ditt körkort. Eller hade du tänkt att du kunde hämta henne med bilen? Det är ju såklart en bra grej att kunna röa sig mera fritt då man har körkort. Men om det ännu tar en tid så kanske ni inte behöver vänta på körkortet innan ni kan hitta på något.
Varma sommarhälsningar från ungdomsinformatören Sanna