Förklara min kärlek (8)
03.08.2015
Hallåj! Tillbaka efter en tid.
Är fortfarande förvirrad men tjejen.. Träffade henne igår kväll. Vi var ute och åkte och jag var hemma hos henne till 12 på natten. Vi kollade på en film.
Iallafall. Kan berätta hur allt började med att vi träffades igen på lovet.
Vi hade tänkt grilla med två andra kompisar. Men det blev aldrig av. Allting blev så "tight" med planer och tider så det sket sig.
Jag föreslog att hon och jag kunna ses för vi båda hade inget för oss. (har dock körkort nu)
Jag åkte in till henne. Plocka upp henne. Vi åker runt. Pratar, lyssnar på musik och har det bara roligt och trevligt som vanligt. Jag vet inte om jag är inte "försöker" bättre eller om jag missar nånting.
Hon verkar bekväm med mig. Hon känner att jag kan bevara saker också vidare.
Efter några timmars bil tur så åker vi hem till henne. Vi kollar på film och sen var det. Jag kramar henne. Går till bilen och åker hem.
Försökte skriva det här kort för klockan är sen och jag är trött. Men kände att jag vela dela av mig lite. Mvh: förvirrad kille som vanligt

Ungdomsinformatören Jenny svarar
06.08.2015
Hej på dej!
Men i mina öron låter det som allt går som det ska -allt verkar vara bra mellan er. Du är kanske osäker, om ni inte ännu har berättat om era känslor för varandra? Tror du att du skulle kunna säga att du verkligen tycker om hennes sällskap eller nåt liknande eller blir det för mycket för henne? Det vet du kanske bäst själv, du vet hur hon är. Annars är det nog bara att allt går framåt med egen tyngd så att säga. Hon verkar trivas med dig, kanske ni ännu kommer till den punkten då allt går av sig själv och ni märker att ni pratar med varandra också om er, inte bara allt möjligt annat. Men om du vill, ka du också säga hur du känner för henne -hon verkar ändå redan åtminstone lite veta att du är intresserad och troligen är hon det också eftersom ni umgås med varandra -och har roligt och trevlig tillsammans -som du berättar.
Sakta men säkert är inget fel på, så fortsätt likadant och lär känna varandra bättre, så att ni kan lita på varandra för fullt -det är mycket bra och viktigt att man är goda vänner -det är en bra bas för sällskapande. Då vet man bäst vem den andra egentligen är, så var inte orolig nu då allt verkar gå bra.
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny