Förlåta en player?
28.12.2017
Hej!
Jag ät en tjej och jag har ett problem. I ungefär 1 år har jag och en kille gått fram och tillbaka. Varit ihop, gjort slut, bråkat, varit på g igen och med mera. Han säger att han är kär i mig men problemet är att han inte vågar säga någonting i skolan. Då vi var ihop chattade vi bara via snapchat, vi sa inte ens hej i skolan. Då jag säger hej svarar han väldigt svagt eller låtsas som att han inte hör det. Han skriver att han är så feg mm. Jag gillar verkligen honom, han är snygg, har jättebra humor och gör mig alltid glad då vi chattar. Men så finns det några problem. Enda sedan början har mina vänner sagt att han är en ”player”. Att han håller på med många samtidigt. Det har jag också fått bekräftat flera gånger. Men eftersom jag är så kär har jag bara tagit emot ursäkten. Nu i förrgår hade min kusin lagat ett ”fejkkonto” på Instagram. Tagit en snygg tjej till profilbild och börjat chatta med min kille. Min kusin hade chattat väldigt flörtigt och ville bli ihop skrev han. Till min stora förvåning hade min kille skrivit samma sak tillbaka. Frågat efter nummer, frågat efter bild och ja. Sedan hade min kusin skrivit något i stil med att ” denhär kommer inte att fungera mellan oss, men finns det ingen annan?”. Då hade min kille svarat att de inte finns en enda snygg i hans årskurs. Min kusin skickade då till mig och frågade om jag visste vad min kille höll på med. Jag blev lite arg eftersom det inte är ok att göra ett fejkkonto, men ändå EM-start på min kille. Jag skickade screenshottsen till honom och skällde ut honom. Först svarade han bara att han inte menade det och att gillade mig och etc. Tillslut blev han också arg på att någon hade lurat honom, och vi bråkade. Jag har nu blockerat honom nästan överallt. Men det känns jätte dåligt. Jag är så kär i honom samtidigt som jag hatar honom. Hur ska jag göra? Ska jag lämna honom eller förlåta honom? Men om jag förlåter honom vill jag ju bli ihop påriktigt. Alltså i verkliga livet. Hur ska jag förklara det till honom? Snälla hjälp!

Ungdomsinformatör Ida svarar
02.01.2018
Hej,
De han gjorde var verkligen inte okej. Jag vill fråga dig två frågor, kan du lita på honom? Tror du eller vet du att inte de kommer att ske igen? Du skriver att du vill verkligen va ihop med honom på riktigt. Det innebär att han inte skall skicka och flörta med andra tjejer. Det ska bara vara du och han. Om detta dessutom har hänt gång på gång, så tycker jag verkligen att du inte skall ge honom fler chanser. De finns någon där ute för dig som uppskattar dig till fullo och som inte behöver flörta med andra tjejer vid sidan av. Så fortsätt att ha honom blockerad och gå vidare. Kärlek är svårt ibland. Prata och umgås med dina kompisar, så blir det nog bättre med tiden.
Vill också nämna att det inte är okej att göra en fejkprofil och lura någon på de sättet, men det nämnde du ju själv också. Varför gjorde din kusin en fejkprofil och började chatta med honom? För att besvisa att han är en player?
Sköt om dig!
Kram Ida