Försöka igen?
12.06.2015
Tjena! Vet att ni inte är allsmäktiga och kan svara på en sådan här fråga, men ändå.. Förresten, drick en kaffe innan ni läser denna text.
Jag har en polare och vi är riktigt tajta. Bästa kompisar i sisådär 8-9 år. Han har en syster som är två år yngre och när jag såg henne första gången, dvs när man inte var mycket till människa, så tänkte jag "woow, nämen titta där". Alltså hon har alltid varit oerhört söt och fin och snäll och en massa annat, men.. Just det men så var jag och polarna ute en kväll nu nyligen och denna tjejen var på samma ställe med hennes kompisar. Min kompis, brodern till tjejen sa att "nä men kör du på syrran". Jag tänkte inte mer på det men sen stod vi där och dansade och som den snubben jag själv är så bangar jag inte. Men hon närmade mig och dessutom två gånger och då tänkte ja vafan. Och det slutade med att merparten av utekvällen spenderades med henne. Min kompis, hennes bror brydde sig inte. Han tyckte/er det bara var kul för att jag är en bra kille så fine liksom. Men, ja ett men till. Jag sa att jag kunde höra av mig om hon ville träffas igen och jo det kunde jag ju göra och det gjorde jag dagen efter.
Men, ja många men, då tyckte hon nog det blev lite jobbig stämning och så. Men jag tror största anledningen var att hon ska ut och resa i typ 3 månader och ville därför inte starta något. Men fån att varit väldigt glad att vi till sist hamnat i samma soffa på en klubb och snackat ordentligt till att säga att hon ville "döda det och inte starta något som inte varar ändå" så blev jag ju så klart väldigt omruskad i hjärnkontoret.
Jag skulle gärna vilja träffa den här tjejen men det är inte lönt innan hon drar utomlands pga att hon drar om några dagar nu, så där har hon en poäng. Men jag vet inte om hon menade att hon ville döda det för alltid. Liksom jag stör mig på hennes svar, för jag vet att hon var rätt på och intresserad själv. Så tänkte man kan försöka igen när hon kommer hem så småningom. Eller var detta en väldigt diskret men hård diss?
Snackade med min polare om det och han verkar inte veta mycket men han var inte alls emot det. Och jag har ju frågat henne två gånger men blev bara mer svävande svar andra gången så ja..
Vad tror ni kära medmänniskor? Liksom det är ju bara en diss, om än jobbig att hantera. En andra gång är väll inte det dummaste ni hört och det kommer ju inte hända förrän om ett tag isåfall.
P.S Jag är inte direkt förälskad i henne, utan mer gillar henne och kanske ännu mer nu när hon är en omöjlig utmaning.
Mvh Dwayne Dwayne

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.06.2015
Hej kära Dwayne
Bra att du förbereder oss för din fråga ;)
Jag tycket inte alls att det är dumt på något sätt, en mycket bra fråga och fint formulerad också. Så där spontant så tror nog jag att tjejen inte vill börja med något nu för då blir det så jobbigt att åka iväg. Så skulle jag iaf tänka. Jag menar, jag tror inte att hon nobbar för att hon inte skulle vara intresserad, absolut inte. Tecknen finns där att hon är intresserad. Du är ju dessutom "känd i huset" om man säger ;) så hon vet att du är en bra kille. Jag tror tvärtom att detta kan vara en mycket bra grund för ett bra förhållande. Ni har säkert en någorlunda vänskap som ni kan bygga på. Ni känner till en hel del om varandra osv.
Mitt råd i den här fallet är nog att du låter henne åka iväg nu på sin resa, tre månader låter länge men det kommer att gå snabbt. Om hon inte redan åkt kan du ju höra med henne om det är ok att ni skulle höras av nångång. Alltså om det är ok att du hör hur hon har det osv. Säg att du gärna tar upp detta sen till ny prövning då hon kommer hem. Det var ju lite dålig tajming nu att hon ska iväg då ni plötsligt fått upp ögonen för varandra men så är det i livet. Det kan ju också vara helt bra att ni nu har en paus så att säga, fast ni inte egentligen fått till det än. Som jag ser det finns det alla möjligheter, men nu ska hon iväg på sin resa, som hon säkert väntat länge på och sett fram emot.
Tiden får utvisa vad som händer sen då hon kommer hem, men jag skulle inte vara pessimistisk om jag var du. Det låter helt lovande och bra :) Kan vara bra för er båda att vara ifrån varandra nu då intresset väckts, det kan göra att intresset ökar som du också skriver. Ni hinner båda fundera över vad ni egentligen vill med varandra nu under tiden som hon är utomlands. Se bara till att du inte strular runt med en massa andra tjejer nu i sommar, för det kommer hon ju att få höra...du har ju värsta spionen på dig nu i och med din vän ;) Men det kommer säkert att gå helt bra :)
Jag tror på detta <3
Försök stå ut nu i tre månader och se vart vindarna bär...
Kram från ungdomsinformatören Sanna