fortsättning på CRUSH???
02.10.2023
Hej igen, jag vet inte om ni minns mig men jag är samma person som skrev ett långt meddelande om att jag hade crush på en pojke å frågade om det fanns nån chans att han gillar mig. Ni kanske får så mycke frågor att ni int kommer veta vilken jag syftar på, men ja hoppas det.
I den frågan skrev jag några saker som skulle kunna (KANSKE) betyda att han gillar mig tillbaka... Nå nu har jag mer.
Sen ja skrev hit sist har vi också småpratat liiiiiite grann på Snapchat, men de har alltid varit jag som har startat konversationen. (Inte ett bra tecken.) Men han svarar ofta på ett ganska oseriöst sätt och ibland är han elak, men det är nog bara på skoj och jag tar absolut int illa upp! Men jag börjar tänka att kanske han faktiskt tycker jag är jätte irriterande... å försöker slippa mig genom att vara elak... Men han fortsätter snäppa. Nu skriver jag resten i hemliga delen för jag blir rädd att någon ja känner ska lista ut vem jag är!
delulu
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
10.10.2023
Hej igen Delulu!
Jag kommer absolut ihåg dig. Det är alltid trevligt när ungdomarna som använder vår tjänst uppdaterar oss om hur det går i deras liv.
Det verkar ju som att han fortfarande är intresserad av att hålla kontakt med dig i alla fall. Vad orsaken är bakom det är kanske lite svårt att avgöra. Som du själv skriver är det kanske en aningen “röd flagga” att det alltid är du som startar alla konversationer men jag tror ändå att han i något skede skulle sluta svara om han tyckte du var jätteirriterande. Vad tror du att skulle hända ifall du slutade att skriva först? Skulle er kontakt dö ut eller tror du att han kanske skulle inse att också han måste anstränga sig för att hålla kontakten. Kan du kanske pröva att inte skicka först under några dagar? Om han inte tar kontakt kan det såklart kännas väldigt ledsamt och jobbigt men det svarar ju lite på din fråga ifall om han verkligen är intresserad eller inte. I bästa fall börjar han ju sakna er relation och era snäppar och börjar skicka till dig igen och hoppeligen inser han att det inte bara är på ditt ansvar att ta kontakt. Om inte så behöver du inte slösa din dyrbara tid på honom mera. Då har du all rätt att gå vidare. Du förtjänar ju absolut någon som prioriterar dig och visar dig lika mycket uppskattning som du visar dom.
Angående det du skriver i hemliga rutan tycker jag att det här låter ganska så flörtigt och jag skulle absolut tolka det här som att han nog har sina ögon på dig och vill ha din uppmärksamhet och vara i din närhet. Det är också gulligt att han så tydligt visade omtanke när han gjorde dig illa i misstag. På basen av det du skriver tycker jag inte att det finns några tvivel om att han är intresserad i alla fall på någon nivå. Med det sagt är det ändå viktigt att han också tar ansvar för att upprätthålla kontakten med dig och inte endast ger dig uppmärksamhet när ni ses.
Vissa människor kan ibland vara intresserade utan att vilja ha något seriöst och jag tror att det är här som dom stora frågetecknen finns i er situation/relation. Jag tror inte det är frågan om ifall han är intresserad och attraherad av dig utan frågan är väl mer ifall han är intresserad av något seriöst. Det kan jag tyvärr inte svara på men jag vet med säkerhet att du förtjänar någon som vill samma sak som du. Även om det känns bra när ni ses är det också viktigt att det känns bra och tryggt när ni är ifrån varandra. Du ska inte nöja dig med mindre än det. Ifall du vill ha en seriös relation skulle det vara bra ifall du satte din tid och din energi på någon som vill samma sak. Så nu måste vi försöka fundera ut hur du kan ta reda på ifall han vill samma sak.
Som jag skrev tidigare kan du försöka undvika att skriva först till honom några dagar och se vad som händer. Om det känns för jobbigt kan du kanske försöka föreslå att ni ska träffas bara ni två någon gång. Ifall det känns för skrämmande kan du försöka ha lite mer “deep talk” med honom nästa gång ni ses face to face. Du kan t.ex. försöka fråga lite mer personliga frågor och satsa på att verkligen lära känna honom. Även om jag tycker att ni ska behålla ert flörtiga, lekfulla sätt tycker jag också att det är viktigt att ni försöker lära känna varandra lite mer på djupet. Du kan fråga honom om t.ex. hans familj, vänner, hobbyer och vad han har för drömmar och mål. Det är ett bra sätt att visa att man bryr sig om personen och är intresserad av att lära känna den på djupet. Du kan också försöka att smyga in nån komplimang här och där. Om du tycker att han ser bra ut någon dag eller att han har något snyggt på sig så kan du säga det. På så sätt visar du att du lägger märke till honom och ser honom. Det kan hoppeligen leda till att han blir mer seriös med dig och förstår att du vill ha mer än bara en vänskaplig relation.
Vad tror du om det här? Skriv gärna in hit på nytt ifall du vill ha fler tips, råd och tankar kring situationen eller om det känns för jobbigt att göra sakerna som jag rekommenderade så kan vi försöka hitta på något annat som passar dig och din situation bättre. Om du skriver in på nytt om samma sak så kan du gärna använda samma signatur så vet jag att det är du och då kan jag ge dig ett bättre svar. Om du vill alltså.
Kram,
Rosanna