Förvirrande
09.02.2015
Hej! Nu är det så att en person har börjat skicka ett x antal gånger och jag har inte svarat varje gång. Pga den tanken att "hen skickar väl så åt alla" men så en gång när jag svarade så gav hen mig en komplimang. Det gjorde mig så glad att få en komplimang från det motsatta könet att det ökade mitt självförtroende och jag log typ hela dan o kvällen. Men så gick det några dagar o ingen skickade nåt så då tog jag tag i det o skickade typ va gör du? Hen svarade på det och undrade det samma. Ja skicka va jag gjorde då, men så slutar det så. Det känns så lamt på nåt sätt. Och jag e inte riktigt säker på vad jag känner o vill riktigt...om jag bara vill bli kompis med hen elr ännu mer...? Kände bara för att berätta om mina tankar :) personen brukar även ibland komma till det klassrummet som vi har lektion och typ bara vara där fast hon inte ska vara där. #förvirradteenager

Ungdomsinformatören Sanna svarar
16.02.2015
Hejsan, jaaaa det kan vara lite förvirrande ibland då man inte riktigt vet vad den andra menar. Ibland kanske hen inte ens själv vet vad hen menar. Det kan ju vara så att det finns nån spänning mellan er men det kan lika gärna också vara bara vänskap. Det kan bara framtiden utvisa. Mitt råd är att du försöker vara öppen och glad och så ser du vad som händer.Försök att inte tolka in för mycket i saker å ting utan låt saker hända om de händer. Stressa inte fram något.
Kram från ungdomsinformatören Sanna