Fundersam
16.03.2017
Hej, det är så att jag har ca 2 års tid varit väldigt intresserad av en kille. Han är 3 år åldre och går i gymnasiet. Ända sen för 2 år sen (lite mera) så har vi haft ögonkontakt (några sek "för länge") och det känns som att vi har någon sorts "connection". Vi har skrivit på Snapchat lite, gillat varandras instabilder och en gång sagt hej åt varandra. Men inget mer...Jag skulle jättegärna vilja lära känna honom, för jag tror att det skulle kunna bli ett långvarigt förhållande. Vi bor ca 45 min ifrån varandra och hade aldrig träffats innan då för 2 är sen (via skolan). Jag är ganska säker på att han gillar mig men vet inte hur jag ska "gå vidare" med det...Han tar studenten i år och ska säkert sedan i militären och sedan studera i en annan stad. Så jag skulle vilja få "kontakt" med honom nu redan på våren...
Tack på förhand! Fundersam tjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.03.2017
Hejsan, låter helt ljuvligt det där. Man brukar nog känna på sig om det är något på gång. Kanske han också är lite osäker eller blyg. För att något ska hända är det nog bäst att du tar tag i det. HÄR, kan du läsa några bra tips på hur man hittar nya vänner, men jag tycker man kan gå enligt samma när man vill knyta nya kontakter med en ev kommande partner också.
Det som gäller är att du ska visa vilken super trevlig typ du är, visa upp ditt allra bästa jag. Så han märker att du skulle vara en perfekt flickvän. Om du kolla HÄR, så hittar du bra flirttips också.
Vi håller tummarna <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna