Galen av kärleken
22.06.2015
Hej!
Jag är helt galen i en kille. Jag tänker på honom hela tiden och jag vill bara veta om han gillar mig mer än som en kompis. Vi går i samma klass och har gjort det sedan första klass. Jg har frågat några av hans kompisar om han kanske gillar mig. Då har de sagt att han typ tittar på mig hela tiden, ler och typ skrattar när jag gör nåt. Men varför har ite jag märkt nåt?!jag får bryt.
Jag kan ju inte fortsätta fråga hans kompisar för då blir det ju misstänksamt och jag kan inte säga att jag gillar honom. Jag har försökt att snapa honom på snapchat och han har svarat. Men det känns som att han svarar lite uttråkat och så. Men jag kan inte sluta tänka på honom. Han är en så underbar person och jag skulle vilka veta om han verkligen gillar mig. Nu börjar vi nian och det är sista året tillsammans. Jag vill ta vara på den tiden. Men hur ska jag göra? Ska jag fråga eller snoka runt lite? Kan jag tyda hans kroppsspråk på nåt sätt? Jag blir verkligen galen för jag kan inte sluta tänka på honom. Förlåt för så mycket text men jag måste verkligen veta. Jag är verkligen kär i honom och jag vill veta om han gillar mig. Tack på förhand! ❤️❤️Galen❤️❤️

Ungdomsinformatören Sanna svarar
24.06.2015
Hej, kära galen <3
Ljuvligt att du är så kär, den bästa känslan i världen!!!! Det är bra att du skriver mycket och långt, det är så mycket lättare att få allt klart för sig då man har ordentligt med information :)
Kan du inte fråga honom om han kommer med på bio, eller något annat så att ni kan få lära känna varandra lite bätte? Det låter ju lovande det du fått höra av hans kompisar. Men jag skulle nog inte fråga flera gånger av hans kompisar, det verkar misstänksamt som du skriver. Visst kan du försöka tolka hans kroppsspråk också, Liselott har gett bra tips i ett annat svar som du kan läsa HÄR. Vi har också en hel del på våra infosidor om kropps språk och hur man vet om någon är kär i en, kolla HÄR.
Klart du kan snoka runt lite ännu, men också försöka få till nån träff med honom. Nu har ni ju sommarlov och kanske inte ses varje dag men säkert finns det nånstans dit många unga söker sig där ni ändå kan ses :) Men också att ni skulle göra något bara ni två. Du behöver ju inte hoppa på honom, men kanske säga nåt om att du gärna skulle lära känna honom bättre ifall han också tycker det. Oftast gillar nog alla att få veta att någon gillar dem, oberoende av vad man själv tänker om den personen så är det alltid smickrande att veta att någon gillar en <3
Se är det ju så att man måste våga lite för att kunna vinna, så kanske det börjar vara läge för att försöka få till något. Om det nu skulle vara så att han inte känner likadant så är det ju jätte trist men då ska du täntka att det var synd för honom som går miste om en så bra tjej som du <3 man blir vad man tänker läste jag just nånstans. Alltså ska vi försöka tänka att vi är perfekta och bra så kommer vi att sända ut såna vibbar. Grå vi omkring och tänker att vi är dåliga och inget att ha sänder vi ut såna vibbar och det blir så andra kommer att uppleva oss.
Lycka till med kärleken <3 <3 <3
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna