Gillar en tjej
07.06.2015
Hej jag är en kille som är liksom kär i en tjej i min klass men jag blir så nervös när hon är nära och jag vågar inte fråga chans för om dom andra killarna i klassen kommer mobba mig då jag brukade bli retad för att dom trodde att jag gillade henne och jag är inte säker men jag tror hon kanske gillar mig också så vad ska jag göra? En nervig snubbe

Ungdomsinformatören Sanna svarar
10.06.2015
Hej, kära nerviga snubbe
Ett svårt dilemma det där. Men du vet att man måste våga lite för att kunna vinna ;)
Kan du kontakta henne via nån chatt? Jag menar du behöver väl inte gå fram till henne och fråga? Vi har massor med flirt tips och hur man ska gå tillväga med sånt här på våra infosidor, om du inte redan läst allt så hittar du det HÄR. Jag vet ju inte om ni pratar med varandra men säg nu åtm hej till henne då ni möts någonstans. Kanske du kan fråga om hon vill gå med dig på bio eller om det råkar vara soligt och varmt kanske på glassprovning, det är ju sådär lagom oskyldigt ;) Om du frågar henne inför de andra så är risken stor att hon säger nej, bara för att hon blir överraskad och kanske även hon kan bli retad av sina kompisar. Försök få fram det så att ingen annan hör eller vet om det. Via nån chatt skulle jag föreslå.
Orsaken till att de andra killarna ev kunde retas är säkert att de är lite avundsjuka, de skulle också säkert önska att de hade nån att vara kär i <3
Jag vet ju inte om du tycker att det är ok, men jag skulle svara om någon retade mig för att vara kär i nån att de inte har med det att göra, eller något liknande. Säg att det är väl din ensak. Inte så lätt att säga sånt men ibland måste man ställa ner foten för att folk ska lägga av med fånigheter.
Jag håller tummarna för att allt ska gå bra och att hon också gillar dig. Man brukar nog känna av det där, så om du känner att hon verkar gilla dig så låter det lovande.
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna