Gillar fortfarande honom
11.11.2017
Jag är gillar fortfarande mitt ex. Jag är bästavän med hans bästavän och träffar honom därmed dagligen. Jag HATAR att se honom med andra flickor, även om det var jag sa att vi inte kan vara tillsammans mera. Men jag gjorde aldrig det för att jag inte gillade honom utan för att jag mådde dåligt psykiskt, aldrig för att jag slutade älska honom. Hur kan man gå vidare? Borde jag berätta? oklar flicka

Ungdomsinformatör Ida svarar
17.11.2017
Hej!
Starkt gjort av dig att bryta förhållandet för att du mådde dåligt psykiskt. För man skall inte må dåligt av ett förhållande. Om man gör det är det dags att säga hejdå. Jag vill ställa lite frågor åt dig och så får du fundera på svaret. 1. Tror du att du börjar må bättre av att prata med honom? 2. Vill du bara berätta hur du känner? 3. Hur skulle den konversationen sluta? 4. Vill du bli tillsammans med honom igen?
Om du vill gå vidare och glömma honom så kan det vara en idé att inte vara där han är. Så jag kan verkligen tro att det är tungt att se honom dagligen. Kanske du kan umgås med din bästa vän någon gång utan att ditt ex är närvarande? Har du pratat med din bästa vän om hur du känner, kanske hen kan hjälpa och stötta dig. Det kan kännas bättre att säga högt hur man känner åt en kompis.
Umgås med människor och vänner som gör dig glad. Fundera inte så mycket på det förflutna, utan se framåt och du kommer att komma över honom. När hjärtat är brustet så tar det tid för det att bli helt igen, och jag lovar dig att det blir lättare.
Ta hand om dig! :)
Hälsningar Ida