"Gillar han mig 2"
03.05.2015
Hej igen! Jag är samma tjej som skrev frågan "gillar han mig" för några dagar sedan. Den handlade om att jag började gilla en kille på Valborg men som jag trodde hade tjej kortfattat.
Han skrev till mig igår, och har skrivit till min kompis att han tycker jag är gullig osv. Han va full när han skrev de till henne, då han sa att hon skulle hälsa till mig 10 ggr. Men man är väll mer ärlig på fyllan? Eller?
Sen kom de även fram att de tagit slut mellan han och hans tjej förra söndagen alltså en vecka sedan..de va ett ganska seriöst förhållande som jag förstår det..och jag är väldigt orolig att jag är ett rebound, de vill jag inte vara, men tycker verkligen om honom? Vad ska jag göra? Ska jag fråga honom?
Jag har just känt att jag kommit över mitt ex och vill inte bli sårad igen...
Kram J

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.05.2015
Hej igen,
Va kul att vi får vara med om fortsättningen på detta, sånt gillar vi :)
Men igen en gång är det ju svårt att veta vad han menar och vad du borde göra, eller inte borde... Helt klart verkar han vara intresserad av dig. Att han var full då han skrev till din kompis behöver ju bara betyda att han är lite osäker och blyg och vågade mera med lite "innanför västen", han är ju verkligen varken det förste eller den siste som tänkt så. Jag tror inte du behöver fundera över att han inte skulle menat vad han sa.
Men sen det att det är så nyligen det tagit slut mellan honom och den andra tjejen, det är ju lite knepigt. Jag kan tänka mig att du är rädd för att bli ett surrogat, och det vill man ju inte. Det är dessutom inte rätt mot varken honom eller dig heller. Men nu vet du ju inte orskaken till att det tog slut mellan dem, kanske inte hur länge de varit tillsammans heller. Det kan ju hända att de inte varit så länge tillsammans, sen kan det ju hända att de haft det dåligt tillsammans länge men inte kommit sig för att avsluta förhållandet. Kanske det var han som hade tröttnat???? Ingen utom de inblandade vet.
Mitt råd, som du absolut inte ska känna att är det enda rätta, det kan bra hända att jag har fel ;) Men iaf, jag tycker du ska vara rädd om dig själv och dina känslor. Låt honom inte såra dig, speciellt som du just kommit över ditt ex.  Det hända att du är mera känslig än annars. Ta det lite lugnt med honom, visa att du är intresserad men håll ändå igen lite. Om passligt läge kommer kan du riktigt bra berätta hur du tänker för honom. Att du är jätte intresserad av honom och verkligen gillar hoonom, men att du just kommit över ditt ex och är rädd att bli sårad igen. Eftersom det var så nyligt han blev singel. Om han är något att satsa på så förstår han dina känslor och säger inte bara att: "Nämen strunt i henne, hon den förra, det är ju dig jag älskar och vill vara tillsammans med..." Om han verkligen  är en bra kille så förstår han, och säger att det kanske känns lite samma för honom. Man kan ju inte knäppa av sina känslor för någon som på en lampa, när det tagit slut. Om man varit tillsammans en längre tid eller om man verkligen tyckt om varandra så måste det få ta en tid innan man kastar sig in i nästa förhållande. Det optimala skulle vara om ni kunde komma överens om att ni inte tar någon stress, ni går lugnt och sakta framåt, ser vart det leder och om ni fortfarande trivs tillsammans efter 1 månad, två, sex osv. Låt känslorna få komma om de kommer, jäkta inte fram något nu bara för att det är vår och snart sommar och det är ju så kul med sommarromanser :)
Njut av livet och varandra och se vart det leder, men ha inte för höga förväntningar och öppna inte upp hela ditt hjärta genast
<3 <3 <3
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna