Gillar han mig!??
08.08.2016
Hej! Jag har just varit på ridläger på Gotland med min mamma och min syster och haft det jättekul! Jag och mina fyra kompisar där är jättetajta. Men det har hänt en sak. Den enda killen på ridläger som är med i mitt gäng är lika gammal som mig och jag har blivit kär i honom. Han är supersnäll och jag gillar honom verkligen. Jag är osäker på om han gillar mig oxå, men det känns som det. Vi tittade på varandra ofta på lägret och han peppade mig hela tiden när jag var rädd för olika saker. Nu efter ridläger så har vi börjat snapa och han skickar röda hjärtan till mig ganska ofta. Vad betyder det och HUR ska jag berätta för honom att hag gillar honom?? Någon

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.08.2016
Hejsan, va kul att ni haft ett bra läger. Gotland är säkert helt underbart. Killen du träffat verkar ju vara jätte snäll och mån om dig. Jag tycker nog det låter som att han är intressarad av dig. Vi har ju många bra sidor om hur man vet om någon är intresserad av en och lite flirt tips mm, du hittar dem HÄR.
Man brukar säga att man måste våga för att kunna vinna, och det passar bra in på det här. Du ska kanske våga skriva till killen att du är intresserad av något mera. Det är ju alltid lättare att skriva än att säga f2f. Men om du tycker att det känns för påfluget så finns det några andra saker du kan göra för att få honom att förstå.
Men exakt HUR du ska säga det....Åtminstone ska du ju skicka tillbaka hjärtan åt honom. Bor ni långt ifrån varandra eller finns det någon möjlighet att ni kunde träffas? En grej som är bra när man gillar någon är att ge komplimanger. Alla gillar vi att få komplimanger, om nån snygg tröja vi haft på oss eller om vi just varit hos frissan kan det ju vara kul att få höra att man är fin i håret. Skratta åt hans skämt, visa hur trevlig och kul du är som person.
Det är ljuvligt att vara kär, och såklart vill man ju veta att ens känslor är besvarade. Håll kvar hans blick lite längre än vad som egentligen är normalt. Le och se glad ut. När ni ses eller om det sker mest via snap så kan du ju svara med sånt som tex "kul att höra av dig" "Jag har längtat efter dig" eller "berätta vad du haft för dig sen sist". En komplimnag är alltid ett bra sätt att börja en konversation. Kanske du kunde be honom om hjälp med någon uppgift i skolan eller fråga hans råd om något som hör ihop med hästar. Visa att du har stor tilltro till hans kunnande, det gillar vi alla att få höra. Om ni inte bor så långt från varandra, kanske du kan föreslå att ni kan gå på bio eller pizza eller annars bara träffas. Om ni bor långt ifrån varandra kan ni ju se samma film samtidigt och hålla kontaken under filmen för att utbyta tankar och funderingar. Jag tycker bra du kan avsluta det du skriver med Puss, kram eller något liknande.
Här hittade jag några intressanta artiklar som du kan läsa och hitta lite tips från:
http://improveme.se/relationer/sex/8308-classicarticle/14443
Le, se i ögonen, ge komplimanger. Råka snudda i honom i "misstag" och ge honom extra uppmärksamhet osv.
http://veckorevyn.com/lol/sa-vet-du-att-en-kille-ar-intresserad1/
Här hittade jag en lite kul film ännu: https://www.youtube.com/watch?v=jIpqOgk6X7I
Hoppas det lyckas, hör gärna av dig igen och berätta.
Kramar från ungdomsinformatören Sanna