Gillar han mig?
04.05.2017
Hej!jag chattar med en kille som jag gillar.Han ler mot mig när vi ses men hur kan jag vara säker på att han gillar mig?och kan jag visa på någit sätt att jag gillar honom? Tildon

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.05.2017
Hej.
Om ni chattar så har du ju världens chans att visa ditt intresse på det sättet, och han tillbaka. Då man skriver eller jägger emojis i sina meddelanden kan man, och vågar man ofta vara mycket mer rak än man vågar i verkligheten. Genom att t.ex. lägga ett hjärta eller en smiley med hjärtögon efter någonting du skriver, eller som svar på någonting han skriver är ju både enkelt och effektivt :)
Annars är det nog de "vanliga" sakerna som gäller, att le mot varandra och vara uppmärksam på den andra. Visa att man är intresserad av vad hen håller på med/säger och ha ögonkontakt.
Jag tycker inte heller att man skall skömmas över att visa sitt intresse för andra människor även om det skulle visa sig att intresset inte är besvarat. Ibland krävs det att man visar lite känslor för att den andra ska upptäcka en, och även om den andra inte känner likadant så förlorar man ju ingenting på att vara en trevlig människa.
Lycka till <3
Kram
Tessi