Gillar han mig eller inte?
18.03.2017
En kille i skolan kollar jätte mycket på mig,verkligen varje gång han ser mig. jag har Crush på han och har han på snap så jag snapade och han snapade tillbaka men sen dissad han mig?! Varför?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
03.04.2017
Hej!
Ursäkta, av någon anledning hade du först fått fel svar, dvs någon annans svar hade blivit inklistrat på din fråga. Men här kommer ett svar som mera hänger ihop med din fråga, hoppas att du ännu har någon nytta av det.
Det här med att en kille man är intresserad av först verkar intresserad tillbaka, men sedan plötsligt dissar en, kan ha många olika förklarlingar. Klart att det kan vara så att worst case scenario verkligen inträffar, att han märkt hur hemsk man är och omedelbart slutat gilla en. Men egentligen är risken för att det ska hända inte alls så stor som man själv tror. För vad skulle det egentligen vara som du skulle ha gjort eller varit mycket hemskare än någon annan och som han plötsligt skulle ha hört eller insett om dig? Visst, någon kan ha sagt något negativt om dig åt honom, som han ögonblickligen trott på. Men om han är en sådan som hellre tror på rykten och skitsnack än som föredrar att bilda sig en egen uppfattning om folk, så lovar det ju ändå inte gott för ett framtida förhållande, så då kanske du har det bättre utan honom.
Däremot är det mera troligt att han är lika osäker och blyg och villrådig som de flesta andra är när de är intresserade av någon, eller överhuvudtaget har att göra med någon som det kanske skulle kunna bli något romantiskt ihop med. Kanske han spelar svårfångad, sådär som vissa ännu inbillar sig att man borde, eller så är han helt enkelt rädd att du ska fatta att han gillar dig tillbaka. Så brukar det också vara, att fastän man kanske nog önskar att den andra ska gilla en, så är man livrädd för att de ska fatta att man gillar dem! Eller att andra ska fatta vem man gillar och börja retas eller lägga sig i. Så kanske någon kompis frågade vem han snappade med, och så låtsades han som att du inte existerade / bara är någon brud som hänger efter honom / bara var någon random killkompis eller vadsomhelst annat för att kompisen inte skulle misstänka något. Och eftersom han inte svarade dig direkt, så kanske han trodde att det liksom blev för sent att svara mera åt dig sedan? Att han redan sumpat sin chans. Och så blev det såhär tokigt.
Nå, oavsett, så förtjänar han nog en chans till innan du avskriver honom helt. Ingen är nu så himla duktig på hur man borde bete sig i sådana här situationer, så förlåt honom lite dumheter och försök ta kontakt igen! Skiter det sig en gång till, ja då kan du ge upp, men ge honom en andra chans först, så att du inte ångrar dig senare.
Hälsar Liselott