Glömma bort tjej.
07.02.2014
Har länge varit förälskad i en tjej i min klass. Men av olika anledningar insett att det inte är nån bra ide.. Hur ska man bäst göra för att glömma bort henne och gå vidare med sitt liv? .,.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
11.02.2014
Hej, mitt hjärta blöder när jag läser din fråga. Jag skulle så jätte gärna komma via luften och krama om dig och trösta dig <3 Suck, det är aldrig lätt när man varit kär i någon och sen av olika anledningar måste få ett avslut på sina känslor :(  En sak som är säker är att det tar tid, men det måste det få ta. Det är ju egentligen frågan om ett sorgearbete, på ett sätt har du ju mist en kär person ur ditt liv. Jag håller med kommentaren som du fått. Försök hitta på en massa kul med kompisar, far på bio, eller ha filmkväll hemma. Ordna en spelkväll med kompisarna. Far till simhallen eller på pizza. När jag mår dåligt eller tycker allt är sk*t brukar jag försvinna in i bokens värld. Det brukar kunna funka bra, bara man gillar att läsa och hittar en riktigt bra bok. Olika saker funkar ju för olika personer, jag hoppas du hittar det som funkar för dig. Grejen är att man måste blanda bort sig själv, tvinga sig själv att ha kul fast man egentligen vill gråta. Man försöker fylla sin tid men en massa så att man inte ska förfalla till självömkan om man börjar sitta/ligga och fundera över allt elände i livet. Det är det absolut det sista man ska tillåta sig, att dra sig undan och i sin ensamhet börja gräva ner sig i bedrövligheterna, det mår ingen bra av och kan få även den starkaste på fall. Så, upp och iväg ut på en massa kul i livet, först känns det inte så tjolahopphejsan  men efter en tid så kan du komma på dig själv med att faktiskt skratta på riktigt och faktiskt tycka att något är kul på riktigt. Jag vet att den tiden kommer också för dig, det gör den men det kan ta en tid och det ska det få göra också. Om dina känslor varit äkta för den här tjejen så är dina känslor värda att få en down period innan du sen igen kan vara på topp.
Massor med kramar från ungdomsinformatören Sanna