Gråter över det som hänt
08.01.2018
Hej! Igår var jag och min bästavän med massa killar. Jag hånglade med min bästaväns chrus/ gillade honom, eller min bästavän har hållt på med honom. Jag visste det att hon gillade honom. Men sen hånglade jag med han. Hon kom in i rummet när vi stod och hångla och han tog på min röv. Har sånt jävla dåligt samvete och ångrar verkligen allt och nu vill hon inte att vi ska vara vänner. Sen gick vi ut och vi hånglade en gång till. Hjälp mig vad ska jag göra nu? tillix

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.01.2018
Hej!
Okej, ibland blir de bara fel. Det du kan göra nu är att säga förlåt åt din kompis. Det är viktigt att du respekterar hur hon känner och att du försöker förstå henne. Sätt dig i hennes sits.  Jag vet inte hur din kompis känner nu för tillfället, men det kan vara att hon känner att hon inte kan lita på dig eftersom du visste att hon gillade honom, och så hånglar du med honom sen. Så nu behöver du bevisa åt henne att du är hennes vän och att du inte kommer att såra henne igen.
Misstag gör vi alla, och oftast så lär vi oss någonting efter att vi gjort ett misstag. Att du har dåligt samvete och ångrar det bevisar att din kompis betyder väldigt mycket och att det som hände inte var helt okej. Om hon inte vill vara din vän just nu, så låt det hela svalna och kanske ta e paus med att försöka bli vänner igen. Ett tips är att du inte har någon kontakt med killen, det kan såra din kompis ännu mera. Om hon ser ni två tillsammans eller hör rykte om att ni har något på gång.
Med tiden läker alla sår. Håll ut! Hoppas verkligen ni blir vänner igen! :)
Kram, Ida