Han är kortare än mig
12.01.2015
Hej jag kanske är jätte töntig nu..men jag har alltid tyckt att killen ska vara längre än tjejen. Jag har träffat en kille som är cirka 5 cm kortare än mig (jag är normal lång) han är hur snäll som helst och allt. Men jag har så himla svårt att komma över hans längd. Spelar de någon roll egentligen? Eller övertänker jag de bara och att folk inte bryr sig om det egentligen?
Kram Undrar bara..

Ungdomsinformatören Sanna svarar
19.01.2015
Hejsan,
Jag kan förstå att du känner det så där. Men vi har alla lite olika saker som vi tror/tycker att måste vara på ett visst sätt. Vissa tjejer kolla bara in stora, bredaxlade killar medan andra inte alls gillar såna utan bara söker magra och smärta killar ;)
Vissa anser att killen alltid ska vara äldre än tjejen eller samma som du att killen alltid borde vara längre. Men saken är ju den att inget av detta egentligen har något att göra med känslor och kärlek. Det här är ju bara utsidan, och sist och slutligen är det ju inte den som räknas. Jag såg just ett test där man skulle få veta hurudan kille man skulle gifta sig med, dumt jag vet, men ibland är det kul att testa ;) Där fanns en fråga om hurudan kille man skulle välja, en rik men tråkig eller en fattig men kul. Åtminstone jag har hellre roligt och skrattar i livet än att jag alltid skulle kunna köpa vad jag ville.
Du kanske ska ta dig en ordentlig funderare över vad du egentligen vill ha ut av ett förhållande, eller kanske ännu hellre ett hurudant förhållande du vill ha? Väljer du en kille som andra ska gilla eller är det du själv som ska trivas med killen? Mitt råd är nog att du struntar i vad andra tycker och tänker. De allra flesta brukar inte tycka eller tänka så mycket om vad andra gör, för alla har fullt upp med sitt eget. Fem centimeter är också jätte lite, det kan hända att han ännu växer de centimetrarna, men fast han inte skulle göra det så är det faktiskt inte hela världen. Det viktigaste är att ni annars passar ihop, att ni kan ha roligt och skratta, att ni bryr er om varandra, vill den andras bästa osv.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna