Han har kontakt med sitt ex
28.05.2015
Jag är på G med en kille och de är väldigt seriöst för oss båda.
Vi har "hållt på" i mer än en och en halv månad och ringer och smsar varje dag.
Dock finns de en sak jag stör mig på så extremt, och de är att han har kontakt med sitt ex. De gjorde slut för cirka 3 månader sedan och de var hon som gjorde slut med honom.
Vi träffades igår hemma hos mig, och hon ringde sammanlagt 4 gånger när vi var, vilket gör mig ledsen. Och de vet han. Men när han ser att jag blir så ledsen som jag blir säger han alltid att han inte har några känslor kvar för henne överhuvudtaget och att de är mig och ingen annan han gillar. De låter så himla ärligt men efter mitt förra förhållande har jag svårt att lite på folks känslor. Och eftersom att jag inte har nån kontakt alls med mitt ex gör detta ännu jobbigare.
Jag vet att han inte kommer sluta skriva till henne då han lovat henne att han inte ska de, och den killen håller va han lovar. Jag vet att han gillar mig, de märks. Men han har dock sagt att om inte jag kan acceptera att de fortfarande har kontakt kommer de inte funka för oss.
Han är en underbar kille verkligen, ni får inte tro nått annat, men han klarar inte av att se personer ledsna pga honom. Då han inte har några känslor för henne och hon tydligen har de för honom, trotts att de va hon som gjorde slut. Känner han sig "tvungen" att ta hand om henne. Då han vet hur de känns att Bara bli lämnad ovh sen ingen kontakt alls.
Hans ex gillar inte mig nånstans, hon hatar mig snarare och eftersom att de pratar varje dag så är jag orolig vad som säger.
Vad ska jag göra? Vill ju fortfarande vara med honom då jag är kär i honom..men är så rädd att hans känslor ska komma tillbaks...
Vill inte bli lika sårad igen som jag blev för ett år sen.
H

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
29.05.2015
Hejsan H! Jaa du - det där var svårt... Om jag förstod saken rätt är ni nu ett par och tillsammans. Ärligt sagt tycker jag nog att det är lite maxat att ringa 4 gånger på en dag till sin ex pojkvän. Min åsikt är nog att din pojkvän kanske kunde ta ett lite längre steg bort från henne och tydligt visa henne att det är NI NU. Han behöver inte klippa bandena helt till henne men liksom göra klart för henne att hans prio ett är nu du och att ni är ett par. Och ifall han svarar 4 ggr i telefon åt henne när ni är tillsammans är det väl nog frågan om hon prioriterar dej högst eller inte... Visste ex flickvännen att du var där? Satt han kvar bredvid dej när han talade med henne? Eller gick han undan så du inte skulle höra vad de sa? Det här säger en del om hur klar och tydlig han är mot henne.
Hon behöver ju också lyfta blicken och släppa honom. Gå vidare! Jag tror den här problematiken skulle försvinna helt bara hon hittade en ny partner att bli kär i och få bekräftelse av. Det är mycket mycket vanligt att man börjar ifrågasätta sina beslut när exet hittar en ny partner och att svartsjukan bubblar i en. Ibland kan man tom. vilja försöka locka tillbaka exet mera för sitt eget självförtroendes skull än för kärlekens skull... I värsta fall är det så. Det kan vara mycket svårt för honom att se hennes djupaste avsikter med den täta kontakten.
Och dina dåliga erfarenheter från ifjol kan också göra att du blir extra orolig och svartsjuk på henne.
Och han kan vara totalt förvirrad av att ha 2 kvinnor runt sig som han inte för sitt liv vet hur han ska hantera för att de inte ska slita honom i stycken eller klösa ögonen ur varandra! Eller så är det på den nivån att han inte vill göra någon av de kvinnorna som han har/har haft känslor för lessen... Du vet - killar brukar inte ha lätt för tårar...
Jag tycker att ni behöver prata om det här. Om du inte vet hur du ska börja så kan du kanske visa din fråga hit till oss åt honom och så börjar ni prata utgående från det här? Att ärligt prata och tala ut brukar släppa på en hel del oro. Jag tror att han också våndas för det här...
Sen tycker jag att du ska lyfta hakan lite: Det är ni nu - visa världen att ni är kära!
Lycka till! Med vänlig hälsning,   Annika  barnmorska - hälsovårdare