Han har kontakt med sitt ex 2
29.05.2015
Hej de var jag som hade killen som har kontakt med hans ex.
Tänkte bara säga att han låg kvar brevid mig när dom pratade och hon visste att jag var där. Då han sa att han var med mig, och då blev hon väldigt ledsen. Och han skulle ringa upp när han kom hem.
Och när dom la på hade HAN dåligt samvete. Men de är bara för att han är en kille som hatar att göra andra ledsna. Ska försöka prata med honom. Han vet att jag tycker de är jobbigt och varje gång hon ringer/skriver när jag är med honom säger han att de är mig han gillar och att hans känslor för henne är borta.
Vill så gärna tro på de men har svårt att göra de då jag är rädd att känslor kan komma tbx om man har kontakt...
Kram

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
02.06.2015
Hej igen! Positivt att han låg kvar men gärna skulle han ha fått tala klart med henne när han låg kvar bredvid dej... Det skulle ha varit ett tydligt ställningstagande mot henne och dej. Jag tror att han lite klarare måste säga ifrån åt henne. Eller helt enkelt dra sig undan med typ "Jag kan inte tala just nu - jag är upptagen och ringer sen". Och kanske gärna lite glömma bort att ringa då och inte rusa på telefonen när ni har skillts åt... Han behöver rätt tydligt backa ett steg för att hon ska förstå. För hon tycks inte ha hämningar för att spela på hans dåliga samvete och pliktkänslor.
Sen kanske din kille också behöver inse att han kväver sig själv genom att vara snäll mot alla andra. Han behöver också vara sann mot sig själv och prioritera sin egen önskan, inte bara andras vilja... För att han själv ska må bra! Han behöver ju ta beslut för sin egen skull och inte efter andras vilja.
Trist att er förälskelse grumlas av det här. Det borde kanske ha gått lite längre tid emellan... Men det är ju inte lätt att ändra på nu! Ni behöver prata prata prata om det här. Fortsätt att visa din kärlek till honom - han är en schysst kille och du har ju egentligen mycket att vinna.
Kram,   Annika        hälsovårdare - barnmorska