Han kysser dåligt
05.06.2017
Hej!
För ungefär en vecka sen blev jag tillsammans med en kille. Är dock lite överraskad av att någon kan tycka om mig, jag som inte är en "superbra" människa.
Hur som helst så blev jag överraskad av att han plötsligt böjde sig fram och började kyssas i soffan, där vi satt. Det var mysigt men också jättekladdigt. Han var också samtidigt lite för ivrig och det kändes lite klottigt. Efteråt frågade han om det var bra och jag bara "mm" eftersom jag märkte att han inte gjort något sånt här tidigare och jag ville inte göra honom ledsen.
Han är en bra kille men han kysser dåligt. Hur ska jag kunna få honom att bli en bättre kyssare? Ska jag liksom säga något eller hur ska jag göra? Vill ju inte att han ska ta det som en kritik mot honom själv utan bara som något slags "förslag på förbättring av kyssteknik".
Det är ju nämligen inte så himla najs att det blir kladdigt när det hånglas. Kyssaren

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.06.2017
Hej,
Jag förstår problemet. Men det går att lösa så oroa dig inte. Alltid har man inte riktigt samma "stil" då det gäller kyssar, till viss del löser det sig säkert av sig själv med tiden, men om man känner att man inte vill vänta på det så får man försöka styra saker lite själv.
Man behöver ju inte dissa den andra genom att säga "du kysser dåligt", utan försök istället att själv ta kontrollen. Placera er så att du kanbacka om han kommer "för nära", t.ex. så att han sitter i soffan, och du sitter gränsle över honom - då har du större möjlighet än han att röra dig undan då han kommer för nära. Du kan isåfall placera händerna på hans axlar och hålla honom på lämpligt avstånd - vänligt men bestämt. Du kan också försöka göra det till en vänlig lektion, ta kontrollen och säg: ta det lugnt - gör likadant som jag -... sen då han har stillat sig så börjar du med att pussa honom, sen gör du det mer som en kyss. Men tanken är alltså att han skall följa din modell - och att hans tunga skall komma med först då din gör det och med samma intensitet som din - inte som en vispel (om inte din tunga är det).
Jag tror att ganska många har varit med om att kyssas med någon som tror att "more is more" och att poängen är att det skall vara så mycket tunga som möjligt. Och även om jag förstår att du inte vill "säga åt honom", eftersom det antagligen skulle kännas lite förnedrande för honom så kan du försöka att lätt dra dig bakåt och med ett leende säga : ta det lite lugnt - och sedan fortsätter du att kyssa honom. På så sätt visar du ju att du fortsättningsvis VILL kyssas med honom men att det är lite för intensivt för din smak. Om han igen försöker sluka dig så drar du dig bakåt igen och börjar från början.
Jag tror inte att det är ett hopplöst fall, med tiden brukar man bli mer kompatibla även om man inte skulle vara det från början.
Lycka till!
Kram
Tessi