Han svarar aldrig
17.02.2018
Hej! Min kille och jag har varit tillsammans i 3 år i sommar med ett uppbrott i 1 månad för ett tag sedan. Då han dumpade mig pga att vi bråkade för mycket, detta tog sjukt hårt på mig och jag grät och bad på mina knän att han skulle ta mig tillbaka, vilket han tillslut gjorde när jag slutade bry mig. Detta snart ett år sedan. Sen dess har jag alltid fått panik när han inte svarar på mina sms tillräckligt fort, inte skriver något "hjärta" etc. Vanligtvis tar han även 3 timmar på sig att svara, pga att han spelar tv spel eller liknande och inte har mobilen på sig. Vad ska jag göra?! Han säger att han älskar mig och allt, men jag tvivlar och har världens klump i magen. Har sagt att detta tar på mig och att jag blir ledsen men han verkar inte ta det allvarligt. Vad ska jag göra? Har gått så långt att jag känner att detta inte kommer hålla för min del om det förtsätter. Men jag älskar honom verkligen och vi bor tillsammans. Känns Inte bra att göra slut pga att han är dålig på att svara på sms..vad ska jag göra/säga?
Kram Josefin

Ungdomsinformatör Ida svarar
21.02.2018
Hej!
Du tvivlar på att han älskar dig. Det gör att du överanalyserar och funderar extra över småsaker. Det du borde tänka på är att om han säger att han älskar dig så måste du tro på det. För att han säger det. Samtidigt är det inte roligt att måste vänta i 3 timmar på svar när man skickat ett sms.. Det kan jag förstå, men eftersom ni bor ihop så träffas ni ganska ofta (antar jag). Då är det kanske okej med en paus ibland, att man inte behöver ha kontakt hela tiden/dygnet runt. För ni ses ändå senare under dagen.
Detta är något som du själv måste träna upp också, att inte fundera så mycket och att du inte bli orolig. Säg ”stop” till dina tankar, när du märker att du börjar fundera för mycket. Du nämner också att du har pratat med honom, men har du sagt att du tvivlar på att han älskar dig? Har du sagt att du inte tror på det? I så fall kan du säga det åt honom, försök förklara varför och vad det är du behöver. För vad jag förstår så är det inte bara frågan om att han är dålig på att svara på sms. Om han säger att han älskar dig och vill vara med dig så måste du fundera ut vad du kan göra för att slippa din oro.
Jag hoppas verkligen det löser sig och att du börjar må bättre! :)
Kram, Ida